Értő olvasás: építik a tárházat

Egyéb

Értő olvasás a cél
 

- Nem egyszerűen megszerettetni az olvasást, hanem olyan készséget, képességet adni a gyerekek, diákok birtokába, melyet egész életük során tudnak hasznosítani, akár az élethosszig tartó tanulás keretében, akár csak a mindennapok során is - ismerteti Bilicsi Erika, a nevelési Tudásdepó szakmai koordinátora az országos olvasásnépszerűsítő, fejlesztő kampány lényegét. - Ebbe tartozik az értő olvasás mellett az internet készségszintű használata is. Számítunk ebben a munkában a könyvtárak, pedagógusok, könyvtáros tanárok együttműködésére.

 
 
Ne csak keress, találj is
 
A Nevelési Tudásdepó másfél éve során több színtéren is zajlanak majd az események.  Egyrészt harminc mintaprogram indul el pedagógusok, könyvtáros tanárok bevonásával, ami például olyan készségek fejlesztéséről szól, mint egy internetes kereső célirányos és hatékony használata. A diákok elsajátíthatják, hogy miként találhatják meg a számukra szükséges információkat az interneten, majd megtanulják kiválasztani ebből az adatrengetegből a számukra hasznosakat, beépítendő a tudásukba.
 
- A mintaprogramok kidolgozása, amit az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum fog össze,  már folyamatban van - mondja Bilicsi Erika -, néhány ezek közül várhatóan már a jövő hónap végére elkészül. A programok első próbatételére pedig nyáron kerül sor nyári napközis, avagy olvasótáborok, rendezvények alkalmával.
 
 
Olvasás portál
 
A Nevelési Tudásdepó kampány részeként egy digitális tudásbázis, "Olvasás portál" is épül. Ez a maga nemében egyedülálló, és forrásértékű adatbázis lesz, mely segítséget adhat a tankönyvválasztásban, illetve az gyermek- és ifjúsági irodalomban való eligazodáshoz.   Megtalálható lesz rajta minden Magyarországon eddig megjelent tankönyv bibliográfiája, felhasználási időszaka, illetve a gyermek-, és ifjúsági könyvek lehető legteljesebb tárháza. Emellett ez a portál lesz az olvasásnépszerűsítő kampány hivatalos megjelenési formája is, azaz folyamatosan megjelennek itt a kampány hírei, eredményei, melyek az internet mellett nyomtatott információs füzetek formájában is elérhetőek lesznek. Ugyanitt gyűlnek majd külföldi, illetve hazai már létező jó gyakorlatok, annak érdekében, hogy az így kialakuló tudástár közvetlenül használható legyen a közoktatásban.