A Boni és Klájd kereket old története elején adott két gyerek (egy fiú és egy lány), mindketten nagyon egyedül érzik magukat: Dani azért, mert legjobb barátja elköltözött, Boni pedig épp amiatt, mert anyukájával városról városra költöznek. Miután Dani egy könyv nyomán teljesen belefeledkezik Bonnie és Clyde történetébe, természetes, hogy felfigyel a Boni nevű lányra, aki viszont a legnagyobb bajkeverő a városban, így nem csoda, hogy Dani anyukája (aki nem mellesleg Boni tanárnője) nem nézi jó szemmel a barátságukat.
Nem lesznek bálványok a gengszterekből
A mű igy sokrétű darabbá alakul, melyen belül a (kis)kamaszok rengeteg gondját fel lehet villantani: a beilleszkedési nehézségek, a szülőkkel való problémák éppúgy megjelennek, mint mondjuk az első szerelem szerencsétlenkedései. A színészek teljes természetességgel hozzák a szerepüket, az ábrázolt szituációk így valóban életszerűek lesznek, olyanok, amelyeket az ifjú közönség tagjai a saját életükre tudnak vonatkoztatni.
Mint ahogy vonatkoztatják is, és ezt a darab végén - a Kolibriben szokásos módszer szerint - meg is beszélhetik a színészekkel. A levezetés arra is remek alkalom, hogy elsimítsák a nyilvánvaló veszélyt, amit a menő bűnözők ábrázolása jelent. Bonnie és Clyde története ugyanis azt sugallja, hogy a gengszteréletet csak az igazi vagányok választják - és ettől a választástól a (majdnem) tragikus vég sem riaszthatja el a gyerekeket, mert az viszont nincs elég erősen ábrázolva. Ennek ellensúlyozására is van a darabvégi beszélgetés, melynek során az ifjú nézők nemcsak a történetről, de a színészekről is megtudhatnak egyet s mást - már ha épp erről kérdeznek.
A Kolibri tíz-tizenkét éveseknek ajánlja a történetet, így is akad azonban egy-két meglepő kiszólás, amin a gyerekek jókat derülnek ugyan, de nem biztos, hogy illik egy nekik szóló darabba. Balmazújvárost például Balf..szújvárosnak kereszteli el Dani (miután legjobb barátja éppen oda költözött), Boni pedig takonygombát szed a f..sbarna avaron. Több szituációra inkább a felnőttek ismernek rá, inkább ők nevetnek az olyan megfogalmazásokon, mint "anyám úgy beszél rólad, mintha giliszta lenne a szájában".
Egyszerű díszlet, természetes karakterek
Az izgalmas, szinte üresjáratok nélküli történet "színházilag" is megáll. Az ifjú nézők - a tesztelt előadást követően - a díszletet és a fényeket dicsérték a beszélgetés során: mindkét elem a Kolibri Fészek lehetőségeihez mérten egyszerű, de annál többet mond, mindig máshogy forgatva a helyszínt, amely alig áll többől, mint néhány furnérlemez.
Mindenképp ki kell emelni a színészek természetességét: Megyes Melinda nagyon jól alakítja a nyegle kamaszlányt, Mészáros Tamás pedig zökkenőmentesen ugrál két szerepe, a vagány, csibészes Klájd és a kissé félszeg, magányos Dani között. Mellettük a két anyuka, a szigorú tanárnő és a szeleburdi pincérnő szerepel még a darabban (Erdei Juli és Tisza Bea), akik remek zsánerfigurák, egymásnak éppen az ellentétei. A négy szereplő szinről-színre olyan atmoszférát hoz létre, melybe valamelyik ponton mindannyian bele tudunk helyezkedni.