A Műcsarnok március 27-én nyitja meg Mi Vida - Menny és pokol című kiállítását, amelyeknek műtárgyai a spanyolországi MUSAC gyűjtemény részét képezik.
A kiállítás a tavaszi fesztivál egyik eseményeként jelenik meg, ám a múzeum munkatársai most először - a programsorozat részeként - iskolákba kihelyezett múzeumi órák megtartását is meghirdetik. Ezt a Műcsarnokban az általános- és középiskolás diákok részére tartott múzeumkommunikációs foglalkozások készítik elő.
Az első húsz jelentkezőnek a programsorozaton való részvétel ingyenes. A kiállítás és maga a múzeumkommunikációs programsorozat május 17-ig tart.
Amint azt a címadás is jelzi, a kiállítás az élet szépségéről, örömeiről, bohémságáról, másfelől a hullámzó, olykor mélységbe rántó nehézségeiről - mennyről és pokolról - mesél a gyűjteményen keresztül a látogatóknak. Ezek a kortárs képzőművészeti alkotások két eltérő, a mindennapi élet érzéki, illetve szellemi vonatkozásait előtérbe helyező felfogást állítanak szembe. Nem feledkezve meg azokról a földrajzi, történeti és politikai tényezőkről sem, amelyeknek köszönhetően konfliktusok és egzisztenciális problémák állnak az emberi lét központjában. Annak, amit látunk, köze van ahhoz, ahogyan élünk. Ez kulcs a művészet megértéséhez. Ennek kapcsán három kiállító művész alkotásait trambulinként felhasználva, három témakörben tartanak interaktív foglalkozást a diákoknak.
Az első téma a "public art". Abigail Lazkoz munkái kapcsán - akinek a kiállításon az erőszakkal, illetve a nők jogaiért folytatott harccal foglalkozó műveit láthatjuk - olyan műalkotásokról folyik majd a szó, melyek kiszabadulnak a múzeumokból, festővászon és posztamens helyett köztéren jelennek meg
Thomas HirshhornENSZ miniatúra című művét úgy vonják be a foglalkozásba a moderátorok, hogy az később - használt és használhatatlan - tárgyakból makettek készítésére inspirálja a diákokat.
Benczúr Emese művei pedig - aki a kiállításon arra bátorítja a látogatókat, hogy világosítsák meg elméjüket ("Brighten your mind"), - a szövegről mint képzőművészeti alkotásról való véleménynyilvánításra és a foglalkozás során alkotásra is késztethetik az érdeklődő diákokat. Ennek során szó lesz elméletben és gyakorlatban a szöveg megjelenítéséről, megismertetéséről, illetve a megjelenési felületeiről.