A WWF a tudatos környezetvédelemért, a fiatalok környezettudatos neveléséért harcol. Céljaik elérése érdekében világszerte és itthon is elősegítik a természeti értékek és a természetvédelem célkitűzéseinek megismertetését. Munkájuk során rengeteg látványos akciót rendeznek, ezek közé tartozik a nyári klímaturné is. A turné egyik hangsúlyos eleme a környezetbarát energia előállítása és felhasználása. Erre a témára építették fel a WWF aktivistái az aktuális turné tartalmát. A napelemmel felszerelt klímaautó már önmagában is érdekesség, amellyel idén augusztusban öt magyar nagyvárosban várták/várják a kicsiket és a nagyokat, érdekes programokkal, játékokkal, bemutatókkal. Baján és Szombathelyen is nagy érdeklődéssel fogadták a WWF stábját, az izgalmas programokat.
Ahhoz, hogy érzékeljék, mennyi áramot használunk el egy-egy kávéfőzéskor vagy hajszárításkor, egy áramtekerő biciklin próbálhatják ki a résztvevők, hogy mennyit kell tekernünk egy friss presszókávéért.
2008 májusában egy reprezentatív mintán a 15 éves és annál idősebb magyar lakosság véleményét kérdezték meg a klímaváltozásról. A felmérés eredményei alapján kiderült, hogy a témáról gyakorlatilag mindenki hallott már - 96 % -, ám arra a kérdésre, hogy milyen hatásait ismerik a klímaváltozásnak, elsősorban természeti következményeket és veszélyeket említettek: elsivatagosodás (28%), évszakok összemosódása (21%), szélsőséges időjárási viszonyok kialakulása (20%) és a legtöbbször ezekből következő természeti katasztrófák megszaporodása (21%). Mindeközben közvetett és hosszú távú hatásokat (pl. növény- és állatfajok kihalása 7%, éhínség, vízhiány 4%) csak kevesen említettek, ami azt jelzi, hogy ezek a következmények még nem kerültek be a köztudatba. A lakosság többsége, bevallása szerint, a klímaváltozás mérséklése érdekében eddig leginkább a hagyományos izzók takarékosra történő cseréjét tette meg (57%), bár feltételezhetően ennek elsődleges motivációja anyagi természetű és nem környezettudatosságból fakad.