Friss repertoárötletek és megújult honlap fémjelzi a Budapest Bábszínház 2009-es programját. Márciusban a Faust egy új adaptációját mutatja be a társulat, Balázs Zoltán és Zsótér Sándor vendégrendezésében. A látványos, tizenkilenc színésszel színre vitt darabot hetedik-nyolcadikosoknak és idősebbeknek szánják.
Májusban érkezik a színház felkérésére készített Líra és Epika, melyet íróként Varró Dániel és Nényei Borbála, rendezőként pedig Mácsai Pál jegyez. A címben jelzett két műfaj itt két országra utal, melynek lakói csak rímekben, illetve prózában hajlandók beszélni, a máshonnan származó királyfi és királylány azonban áthidalja ezt a nyelvi különbséget.
Jól látszik tehát, hogyha néha átfedésekkel is, de működik a kimondatlan munkamegosztás a két fővárosi játszóhely között. A Budapesti Bábszínház a honlapját tekintve is igyekszik a megcélzott korosztálynak bővebb információkat nyújtani, kiegészítve ezt a tanároknak-szülőknek szóló aloldallal is. Játékos, mozgékony site-on igyekeznek a szerkesztők minél sokrétűbben kiszolgálni a látogatót.
Mogyoró és Mandula
A játszóhely januári bemutatója még egy kicsit a téli álom jegyeit mutatja. Mogyoró és Mandula története egyórányi hangulat, inkább lazító felnőtteknek, mint gyerekeknek.
Pillantás a gyerekszobába, ahol két kislány azon ügyeskedik, hogy mindenáron feljusson a levegőbe. Céljuk eléréséhez tényleg mindent kipróbálnak: lepkeszárnyat tépnek, nyitott esernyővel ugrálnak, léggömböket fűznek össze, de csak nem sikerül a repülés. A történet végén igen, ám a rejtély nem oldódik meg.
Két, Bábszínházon edzett színésznő, Karádi Borbála és Kovács Judit remekül hozzák a gyermekbarátnőket, akik az egyik pillanatban még kibabrálnak egymással, a másikban viszont már mindent megtennének egymásért.
A "lányok" a köréjük épített díszletet maximálisan kihasználják, játékos asszociációkkal mindig más-más funkciót adva az egyes tárgyaknak. Repülési kísérleteik bemutatása komplex bábkezelést igényel, ami persze egyiküknek sem okoz gondot.
Ami még nagyon helyén van a darabban, az a zene. Götz Nándor zenei munkája teljesen hibátlan, minden ponton illeszkedik a cselekményhez, talán még önmagában is megállna.