A birminghami Black Sabbath dalaira koreografált táncművet a Birmingham Royal Ballet (Birminghami Királyi Balett) adja elő, a premier stílszerűen a közép-angliai városban lesz szeptemberben.

A darab ötletét az együttes művészeti vezetője, a korábban a világ egyik leghíresebb balett-táncosaként ismert kubai származású Carlos Acosta tíz éve, egy havannai repülőút óta dédelgeti. Acosta elmondta, mindenképp szerette volna, hogy a város kulturális öröksége megjelenjen a repertoárban, és felhívja a figyelmet azokra az értékekre, amelyeket a város a világnak adott. Az 1968-ban itt alapított, a rockzene történetében komoly szerepet játszó Black Sabbath pedig tökéletes példa erre. Carlos Acosta szerint a Black Sabbath és a balett párosítása különösen izgalmas, kíváncsiságot keltő.


6458b3bbaee497a9fe169d45.jpg
Black Sabbath – The Ballet, Carlos Acosta és Sofia Liñares. Fotó: Perou

Nyolc Black Sabbath-klasszikus, köztük a Paranoid, az Iron Man, a War Pigs és a Sabbath Bloody Sabbath kapott új hangszerelést, és elhangzanak a darabban új, a zenekar életműve által inspirált zenék is. Az előadást nagyzenekar kíséri.

A zenekar gitárosa, Tony Iommi úgy fogalmazott, „remek ötlet” a műfajok találkozása, bár – tette hozzá – először „fogalma nem volt arról, hogy a francba hozzák össze” a balettet és a metált. Elmondta, „lövése sincs a táncról”, balettelőadást pedig sosem látott. A BBC-nek beszámolt arról is, hogy énekesükre, az Egyesült Államokban élő Ozzy Osbourne-ra újabb műtét vár, de „halálosan szeretne visszatérni Angliába és ott élni”.

A nyitóképen Carlos Acosta és Tony Iommi a Black Sabbath hídon Birminghamben. Fotó: Drew Tommons