Különböző veszteségeink feldolgozásának küzdelmességében, fájdalmában, legyen az szeretteink elvesztése, életünk fontos helyszínének, szereplőinek elhagyása, vagy álmaink szertefoszlása, egyek vagyunk, mi emberek. A gyász több síkú és egyetemes. A gyászmunka hosszú és gyötrelmes folyamat, amihez enyhülést nyújthat a közösségben való megélés, vagy akár a költészet, a zene, a művészet is.

Wolfgang Amadeus Mozart Requiemje egy templom áhítatos miliőjéhez épp úgy igazodni képes, mint egy impozáns koncertteremhez. Jóllehet, a mű szinte senki számára nem hat újdonságként, azon remekművek közé tartozik, melyek újra és újra mondanivalóval bírnak, így az ember kívánja az időről időre történő találkozást velük.

Az esten szólistaként Zemlényi Eszter szoprán, a rangos Fischer Annie zenei ösztöndíj többszörös kitüntetettje, a pécsi születésű Megyesi Schwartz Lúcia alt, aki az I. Nemzetközi Barokk Énekverseny első díjasa volt, Megyesi Zoltán Simándy József-díjas tenor, valamint Cser Krisztián basszus, a Magyar Ezüst Érdemkereszt kitüntetettje, lép fel a Kodály Központ hangversenytermének színpadán.

A művet az idén októberben 5 éve alapított Pannon Filharmonikusok Fesztiválkórus előadásában hallgathatjuk meg, karigazgató Dobos László és Vass András, vezényel Bogányi Tibor vezető karmester.

A hangversenyen egy másik, ma élő salzburgi mester, Klemens Vereno Londoni vázlatok – Mozart metamorfózisok zenekarra című alig ismert műve is hallható lesz. A hatvanas éveiben járó termékeny komponista és egyetemi tanár ezen alkotásában éppen saját elődjét, Mozartot szemléli. Az elhangzó zenekari művében Mozart dallamainak dialógusát hallhatjuk. A témák kölcsönhatásba lépnek egymással, alakítják egymást, tehát voltaképpen megszólal mindaz, ami Mozart zenéjének befogadása után a hallgató fejében, lelkében történik.

A hangverseny előtti torlódások elkerülése érdekében a zenekar kéri, hogy aki teheti, előzetesen a Kodály Központ jegypénztárában vagy a jegymester.hu oldalon váltson jegyet.