Három divat- és designipari innováció kapott befektetést egy startup-programban

Kultpol

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést egy startup programban – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Az idén rekordszámú, 61 divat- és designipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealap-kezelő közös startup-programjára.

Az online inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot,

amelyek az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből, vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Day-re pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, amelyek terméke vagy szolgáltatása ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

A program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat.

A bemutatkozó csapatok közül végül hárman,

a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.

Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre.

A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte.

A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik, és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.

Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója kifejtette, hogy 2019 tavaszán stratégiai együttműködést írtak alá Magyar Divat & Design Ügynökséggel, hogy fellendítsék a magyarországi divat- és designipart, valamint kialakítsanak egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztémát. Az idén ősszel a Startup Campusszal és a HFDA-val közös startup programban azokat az ötleteket keresték, amelyek akár hiánypótló vállalkozásokká válhatnak a jövőben.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője elmondta, a divat- és designipar integratív koordinációs szervezeteként rendkívül fontos számukra, hogy támogassák a jövő nemzedékének feltörekvő tervezőit ötleteik, terveik megvalósításában. Ebben nyújt segítséget a HFDA Startup Program, ahol azok az innovációk kerülnek előtérbe, amelyek nem csak az iparág, de a társadalom számára is hasznosak.

Nyitókép forrása: a Startup Campus Facebook-oldala