Azon az estén a Venjamin Kaverin művén alapuló nagysikerű musicalt, a Nordostot adták a Dubravkában. Alekszej Ivascsenko és Georgij Vasziljev zenés játéka nem könnyen megfizethető színházi csemegének számított az orosz fővárosban. A túszejtők részint ezért választották célpontul az épületet. Az előadást megszakítva nyolcszázötven emberre csaptak le (köztük volt Vasziljev is). Az orosz csapatok Csecsenföldről történő teljes kivonását követelő, elhúzódó tárgyalások nem hoztak eredményt. Végül a speciális kiképzésű helyi erők altatógázt vezettek a belső térbe. A fogva tartók mintegy negyvenfős brigádján kívül további százharminc személy lett a túszdráma áldozata. Meghaltak többen a színházi dolgozók és a szereplők sorából is (ketten még tizennégy éven aluli gyerekek). A darabot hamarosan újra műsorra tűzték, azonban főleg az iszonyat, rettegés miatt ekkor már alig akadt közönség.
Kivel szolidáris a néző? A csecsen támadóval, a fanatikus bosszúálló Zurával is, a helyszínen orvosi hivatását teljesítő (és anyját elvesztő) Tamarával is, a férje halálát elszenvedő Olgával is. Nem árulunk el nagy titkot: Zura férjét Tamara férje, Nyikolaj lőtte le a csecsen hadszíntéren (erről természetesen a két asszony nem, csak a néző tud); később a fegyverét önvédelemből használó gyilkos öngyilkosságot követ el, mert idegzete nem képes elviselni katonáskodásának emlékterheit. E szálon, valamint a lánygyermekek vonalán s másképp is összefonódik a három özvegyi élet. Egymásra vetülnek, bár megoldást egyik sem kínál a másik kettőre.
Pálmai Anna (Zura) felsőruhájának Füzér tervezte kapucnija sokat ad a figura fájdalmas zárkózottságához, s a vallás szerint kötelező viseletre is asszociáltat. A színésznő általában emelt és gyorsított beszéde a fanatizmust és a férj halála kiváltotta fékezhetetlen bosszúvágyat fejezi ki. Az előadás utolsó ötödében történő megcsöndesedés (és a fedetlen fej) a megtett benső utat. Fullajtár Andrea (Tamara) minden döntését, tettét a létben megtartani nem tudott férjjel töltött időkhöz méri, új s nem a legméltóbb kapcsolataiban is Nyikolaj nevét ismételgeti némán. Tehetetlenségét és tetterejét egyszerre érzékelteti ? a kezdeti öngyújtópörgetéstől ? a sok pótcselekvés. Az egyik széksor bal szélére húzódott Fullajtár és a jobbra, szélen magának egy sarkot tudó Pálmai fölött, hátrébb Bodnár Erika (Olga) ül a másik kettőnél meredtebben a háromszög harmadik csúcsán. Az ő nőalakja kevesebb és kisebb horderejű megrázkódtatást vészel át (még akkor is, ha a háromból a legidősebb asszony is megözvegyül, s ha benne érnek meg ? verbális szinten ? pusztító ösztönök). A halvány mosolyú, halk játék hatásosan érvényesíti a témához képest helyenként váratlan, ám jótékony írói humor fanyarságát, mely Tamaránál gesztikusabb, metanyelvibb, Zuránál pedig szóhoz sem juthat.