Rahmanyinov és Medtner kölcsönösen egymásnak ajánlották egy-egy zongoraversenyüket. Csajkovszkij és Saint-Saëns a legenda szerint együtt táncoltak Moszkvában. Ugyanakkor Csajkovszkij viszonya az Orosz Ötökkel rávilágít arra, hogy milyen bonyolult egy egész nemzet zenei identitását kialakítani, míg Stravinsky, Ravel és Debussy összetett kapcsolata megmutatja a 20. század eleji zenei forradalom kavalkádját. Ezek a barátságok nemcsak személyes szinten voltak jelentősek, hanem gyakran az egyetemes zenei stílusok és technikák fejlődésére, alakulására is hatással voltak, hiszen a zene nemcsak szavak nélküli nyelv, hanem híd is a különböző kultúrák és emberek között.
„A több mint tíznapos fesztiválunkon lehetősége nyílik a kedves közönségnek (és nekünk, előadóknak is) felfedezni, hogyan formálták ezek a kapcsolatok a világ zenetörténetének alakulását. Ezek a barátságok nem csupán történelmi érdekességek, hanem a művészi örökség alapkövei. Minden egyes koncertünk egy-egy ilyen barátságot fog bemutatni: nemcsak a hangok által, de szóban, rövid történetekkel, levelezésekkel is el fogjuk mesélni a szerzők viszonyát, hogy jobban megismerjük a hangok mögött húzódó zseniket. Ezen történetek tükrében új megvilágításba kerülhetnek a jól (vagy kevésbé) ismert művek, és talán eddig rejtett összefüggésekre is fény derül. Tartsanak velünk ezen a zenei felfedezőúton, ahol a hangok mögött meghúzódó emberi kapcsolatok, barátságok történeteit is megismerhetjük” – fogalmaz Szabó Marcell zongoraművész, a fesztivál művészeti vezetője.
Ahogy az előző években, így idén is három városban jelentkezik a fesztivál: Budapesten, Debrecenben és Tihanyban, ahol több csodálatos tér ad otthont a programoknak, így Tihanyban a bencés apátság, Debrecenben a Szent Anna-székesegyház, Budapesten a Nagyboldogasszony Főplébánia-templom, de lesznek események az Orosz Kulturális Központban és a Debreceni Egyetem Liszt-termében is. A sokszínű programkínálatban esti koncert, családi program és kiállítás is szerepel.