A hordozható hangfalakkal felszerelt előadók „láthatatlan útvonalak” szekvenciáit követve, az alig észrevehetőből egyre feltűnőbben veszik birtokba a teret, ezáltal egy mozgó hangfolyamot teremtenek. A térbeli koreográfia kibontakozásával a Széll Kálmán tér atmoszférája lassan, de biztosan egyre sűrűbbé és éteribbé változik. Az így létrejövő folyamatos mozgásban lévő organikus koreográfia és az abból kibontakozó immerzív hangkompozíció hipnotikus közösségi élményt nyújt a nézőknek és a járókelőknek. Az egyórás előadás eredetileg a Prágai Quadriennále felkérésére készült, Budapesten a Placcc Fesztiválon volt látható első alkalommal.

„Ötven perc erejéig térszimfóniává alakul át a Széll Kálmán tér, úgy, hogy csak lappang benne valami körülírhatatlan, teljességében átláthatatlan és láthatatlan energia. Gyönyörű, magával ragadó, lenyűgöző tánc ez, melyet látás helyett hallunk, érzünk és a testünkkel követünk” − írta az előadásról Albert Dorottya a Színház folyóiratban.

Somló Dávid egy Budapesten élő interdiszciplináris alkotó, zenész. Az elmúlt években olyan interaktív hangalapú performanszokat készített, amelyek mobil hangforrások segítségével emelik ki a tér, a test és a hang kapcsolatát, és egy, a befogadót átölelő előadói teret teremtenek. Vass Imrével közös IITTHHOONN című előadásuk Halász Péter-díjat kapott, Drift című köztéri koreográfiáját pedig Lábán Rudolf-díjra jelölték. Előadásaival nemcsak Európa-szerte, de Brazíliában is találkozhatott a közönség, többek között a Prague Quadriennale, a Festival d’Avignon, a FIME Sao Paolo, a CROSS Awards, az Audiograft Festival, a Montag Modus és az UH Fesztivál keretében.

A Drift Facebook-eseménye itt érhető el.

Kiemelt kép: Balogh Attila