Andersson a kivételesen izgalmas produktumokat évtizedek óta létrehozó svéd táncszféra egyik igen markáns, s Magyarországon eleddig ismeretlen alkotója: jelentős nemzetközi súlya, a honi művészeti oktatásban betöltött szerepe, idegen tájakon és otthonában megszerzett tapasztalatai érdemesítik őt a modern svéd táncban elfoglalt, meghatározó szerepre. Társulatának budapesti vendégjátéka, a Robbanásra kész kapcsán az őrület, a varázslat, a letisztult, skandináv design, a tiszta tánc, a (le)fojtott energiák léptek elő hívószavakká. Mindezekkel, különböző mértékben, valóban találkozhattunk is a rövidke, alig több mint ötven perces produkcióban, mely híven tükrözte alkotója világát.
Különös, hogy az Andersson skandinávosan letisztult játékát fegyelmezetten bemutató táncosok között egyetlen svédet találni: az ötök közt két izraeli, egy finn és egy kelet-ázsiai származású művész, kik tökéletesen hozzák e furcsa szenvedélyű, jegesen hideg, karcos látomás alakjait. Az egymás után színre lépő, eleinte divatmodellek steril, lélektelen eleganciájával felruházott férfitáncosok mellé egyetlen nő, Annika Hyvärinnen érkezik: egy fejjel magasabb mindnél. Groteszk a látvány: férfias férfiakat látunk, modern, nagyvárosi őgyelgőket, szimmetrikus képekbe rendezett, vagy magukba csavarodott, máskor sajátos, bénult tudatú közösségbe rendeződött alakokat, és ezt a különös, asszonyi óriást. A térben, a játék első részében egyetlen kellék, térdig érő, hófehér házikó bukkan fel. Magányos, kicsi épület: talán a vidék szimbóluma a nagyvárosi hideglelés, perzselő pezsgés ellenpontjaként. A hangsúlyos fényváltással elkülönülő második képet hatalmas korong uralja. Az idomról a Szaturnusz gyűrűje, egy tekercs hangszalag, a szentek glóriája egyaránt eszünkbe juthat. Az öblében fémes sávval bélelt, bordázott forma ferdén, láncokon függ a játékosok feje fölött. A padlóra különös, csillogó árnyékot vet: vészjósló és fenséges látványt nyújt egyszerre.