A képzés online felületen, saját tempóban, az otthon kényelmében végezhető el, és ingyenes.

Egyszerű tárgyhalmazból hasznos és felhasználóbarát adatbázis? Online múzeumi játékok létrehozása ingyenesen elérhető program segítségével? Múzeumi podcast, blog, virtuális túra? QR-kóddal beolvasható múzeumi tartalom, online múzeumi shop? Saját fejlesztésű, de gyorsan elavuló mobilapplikáció helyett kapcsolódás egy folyamatosan frissített és a látogatók által már ismert, könnyen letölthető platformhoz? Digitális oktatási anyagok, melyek fenntarthatók és akár tovább is fejleszthetők? És még sikeresen is kereshetők? A fejlesztés kapcsán gyümölcsöző partnerségi kapcsolatok kiépítése? A digitális bakik, a tartalom és a funkció helyett az eszközt középpontba helyező öncélú digitális fejlesztések kiküszöbölése? A közösségi médiában megjelenő digitális múzeumi tartalmak révén több befogadó és korosztály megszólítása? Hátrányos helyzetű személyek számára készítendő online tudásátadó programok? A pedagógusoknak az oktatási célú digitális múzeumi tartalmakkal szemben támasztott elvárásainak valós ismerete? Felkerülni végre digitális múzeumi tartalommal is a Múzeumi a’la carte-ra? Szakmai elismerés bezsebelése az ICOM AVICOM éves pályázatán?

Szerepelnek a fenti tételek intézménye vagy az ön „de jó is lenne majd egyszer belevágni” bakancslistáján?

Sikeresen túlélte a digitális oktatás virtuális múzeumi támogatásának rázós időszakát az első járványhullám alatt, és túllépne végre a múzeumi tudás fapados, ppt-n történő bemutatásán?Szeretné, ha lehetővé válna intézménye digitalizált kulturális javainak sokrétű felhasználása a szakma, a kutatók és a laikus érdeklődők számára is?

Szeretne ön is hozzájárulni tudásával ahhoz, hogy intézménye a már meglévő digitális tartalmainak kreatív használata és újak előállítása révén tényleg hatékonyan segítse elő a célcsoportjai digitális kompetenciájának, illetve önálló tanulásának fejlesztését?

Ha válasza a fenti kérdésekre határozott igen, akkor valószínűleg szimpatikus lesz a továbbképzési lehetőség, melyet ide kattintva érhet el.

Ha még bizonytalan a válaszokban, következzen néhány önellenőrző kérdés.

Megfelelőnek tartja intézménye honlapját? Valóban ismeri azokat a rendszereket, online felületeket, ahol intézményének gyűjteményi anyaga a digitális térben megjelenhet? Intézménye ismeri és esetleg már használja is az élő történelem módszerét, de szeretné, ha ez a tevékenységük nagyobb publicitást kapna online is közzétehető videófilmek formájában?

Ha elgondolkodott már a fenti fogas kérdéseken, akkor ne rágódjon tovább, ismerkedjen meg közelebbről a Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) által szervezett Digitális tartalmak előállítása múzeumi ismeretátadáshoz című 30 órás e-learning képzésével, melyet legközelebb 2022. április 4-én indít el muzeológusok, múzeumpedagógusok, múzeumandragógusok, múzeumi kommunikációs és PR-szakemberek, valamint közönségszolgálati munkatársak számára.

A továbbképzés nagyban épít a MOKK-nak a digitális múzeumi tudáshoz kapcsolódó eddigi tevékenységeire, kutatásaira, módszertani fejlesztéseire, kiadványaira és konferenciáira. A képzéshez kapcsolódik a MOKK Múzeumi iránytű kiadványsorozatának 24. kötete Digitális múzeumi tartalmak a köznevelés szolgálatában címmel, melynek online változata ingyenesen letölthető a MOKK Tudástárából.

A kurzus az elméleti keretek (digitális kompetencia fogalma és fejlesztése, digitalizálási stratégia, digitális múzeumi tartalmak típusai) áttekintése mellett a mindennapi múzeumi munkában jól hasznosítható ismeretanyagok (infokommunikációs eszközök alkalmazása a múzeumi ismeretátadásban, digitális technológiák és múzeumi tartalmak a kiállításban, illetve az online térben, az ingyenesen hozzáférhető tartalomfejlesztő rendszerek, digitalizált múzeumi gyűjtemények bemutatása jó gyakorlatokon keresztül), valamint sikeres nemzetközi példák és hazai esettanulmányok átadására irányul. A tanfolyam a múzeumi inklúzió jegyében a speciális célcsoportok (testi és szellemi, valamint szociális hátránnyal élők) digitális múzeumi tartalmakra vonatkozó felhasználási szempontjaira és igényeire is hangsúlyt fektet.

A téma hazai szaktekintélyei által kidolgozott e-learning tananyagok érdekességeket, hasznos tippeket, szakirodalmi ajánlót és önállóan elvégzendő gyakorlati feladatokat is tartalmaznak, emellett pedig videóanyagok, illusztrációk, szakmai segédanyagok is támogatják az interaktív tanulást. A résztvevők a megszerzett ismeretekről egy önellenőrző kérdésekből álló online záróteszt kitöltésével adnak számot. Az elsajátított technikák alkalmazásával a saját múzeumuk digitális tartalmaihoz kapcsolódóan projekttervet készítenek, melyet Zoom-felületen webinárium formájában megtartott online vizsgaprezentáció keretében mutatnak be vizsgáztatók közreműködésével.

Jelentkezési határidő a továbbképzésre: 2022. március 6.

További információ és az online jelentkezési felület itt érhető el.