A főleg a női szépséget bemutató és ünneplő művek - 33 szobor és 90 rajz - július 6-ig tekinthetők meg a Mapfre alapítvány kiállítótermeiben. Az anyagot a tárlat társszervezője, a párizsi Rodin-múzeum kölcsönözte.
A bemutatott rajzok többsége és három szobor ezúttal először hagyta el Párizst. Mint Nadine Lehni, a Rodin-múzeum munkatársa elmondta, a párizsi intézményben a mester hétezer rajzát és grafikáját őrzik, hely hiányában ezeket az ottani múzeumban gyakorlatilag sohasem állítják ki.
Rodin a szobrainak köszönheti világhírét, és rajzművészete annak ellenére szinte ismeretlen maradt, hogy mint Nadine Lehni rámutatott, "ezen a területen is merész újító volt, a formákat a végletekig, szinte az absztrakcióig leegyszerűsítette." A rajz Rodin műtermének fontos része volt, a falakat díszítette, sohasem a szobrait vázolta fel rajtuk.
A Madridban kiállított rajzok a nőket gyakran ábrázolják lezser pózban, de mindenfajta erotikus vonás nélkül - nem úgy, mint Edgar Degas vagy Henri de Toulouse-Lautrec bordélyképei. De megtalálja a számítását az is, aki a világhírűvé vált Rodin-szobrokat keresi: az A csók és az Aranykor is látható a madridi bemutatón, először Spanyolországban.
A Mapfre alapítvány tavaly Rodin tanítványának és szeretőjének, Camille Claudelnek a műveiből rendezett "párizsi témájú" kiállítást.
(Múlt-kor/MTI)