Az olyan igencsak eltérő szövegtípusokat megmunkáló, de egyaránt erőteljes előadások, mint a még Debrecenben és Zsámbékon színre vitt A tavasz ébredése, a Trafóban játszott Kalevala, vagy legutóbb a csupán a Bakelitben elcsíphető Csak a felhők előadása az elgondolás életrevalóságát, a műhelymunka sikerét bizonyította. Az új, járatlan utak kitaposása azonban a művészetben is kockázattal jár, így természetesnek gondolom, ha nem minden sikerül azonos nívón egy még oly tehetséges alkotónak és csapatnak sem. Mert a Trafóban most bemutatott, kietlenül emberi tájékon játszódó Isteni vidékek című előadás, dús fantáziával és kíméletlen aprólékossággal kimunkált számtalan nagyszerű epizódja ellenére sem áll össze előadásegésszé. Igaz, Horváth ezúttal nem is drámai vagy mitikus történettől rugaszkodik el, hanem főként filozófiai elmélkedésekből indít, s aztán szinte azonnal meg is torpan. S ettől kezdve egymásra alig vonatkoztatható, önálló - és jobbára tempótlan, bár "fizikai" - etűdökből kerekedik ki az este, míg végül a szereplők visszatérnek a csendes elmélkedéshez.
Horváth Csaba legfőbb ihletője és alkotótársa, amíg koreográfusként dolgozott, a zene volt. Az általa kiválasztott és agyonhallgatott, s a saját struktúrájával feszes keretet és megtervezett arányokat adó muzsika általában jó "dramaturgnak" bizonyult. Kísérletező rendezőként azonban mintha még nem talált volna rá egy vele együtt gondolkodó, inspiráló alkotótársra.