Március 17. és 27. között 23 filmet láthat a magyar közönség a Frankofón Filmnapokon a Toldi és az Uránia moziban, az Art+ Cinemában és a Francia Intézetben.

A legnagyobb nemzetközi filmfesztiválok versenyprogramjából, valamint a César-díj jelöltjei és nyertesei közül több is megtekinthető lesz. Az esemény nyitófilmje François Ozon legújabb alkotása, a Minden rendben ment.

Történelmi filmek, drámák, vígjátékok, családi film, thriller, krimi, zenés film és több dokumentumfilm van a kínálatban, emellett különleges kiegészítő programok is színesítik az eseménysorozatot. 

Március 18-án 16:45 órakor kezdődik a Toldi moziban a horror filmmaraton, melyen három filmet nézhetnek meg egymás után a műfaj iránt érdeklődők. Henri-Georges Clouzot Ördöngösök (Les Diaboliques) című alkotása, a háború után felvirágzó film noir méltán világhírű klasszikusa az ötvenes években játszódik. Egy francia kisváros sivár iskolájában Michel, az igazgató zsarnoki szigorral uralkodik a diákokon, a tanári karon és szívbeteg feleségén. Az elgyötört asszonynak talpraesett kolléganője segít kivitelezni a gondolatban lassan megérlelődő gyilkosságot.

A Nyers (Grave) című filmben a vegetáriánus Justine sem úszhatja meg az egyetemi gólyák beavatását, aminek az is része, hogy nyers húst etetnek vele. És az újonnan szerzett tapasztalat nem marad következmények nélkül: Justine-ből előbújik a valódi énje. A betolakodó (A l’intérieur) című alkotás női főszereplője Béatrice Dalle, a történetben a várandós Sarah egy autóbalesetben elveszíti a férjét.

Március 19-én az elektronikus zene egykori úttörőjének harmincéves pályafutását bemutató Laurent Garnier: off the record című dokumentumfilm vetítése után techno party lesz a Toldi moziban.

A 12. Frankofón Filmnapokon a francia filmek mellett szerepel egy-egy belga, svájci, tunéziai, marokkói és kanadai alkotás is.

Mia Hansen-Løve a cannes-i versenyprogramban debütált filmje, a Bergman szigete Tim Roth-szal a főszerepben, Jacques Audiard szintén Cannes-ban bemutatott, négy önmagát kereső fiatal történetét ábrázoló, szexualitással átszőtt Ahol a nap felkel Párizsban című alkotása, a Cannes-ban Queer Pálma-díjjal értékelt Intenzív találkozások című vígjáték, a startupok „coolságát” könyörtelen humorral kikezdő Foglalkozása: szülő című vígjáték, valamint A kis Nicolas és az elveszett kincs című családi film a későbbiekben hazai forgalmazásba kerülnek.

Nyitókép: Minden rendben ment. Fotó: Mandarin Production/Carole Bethuel