(MTI) - A január 31-ig megtekinthető tárlat rendezői az életmód változásai alapján több korszakra osztották a hatvan évet a lapban megjelent cikkek egy-egy mondatával fémjelezve az időszakokat.
A Magyarország nem rés, hanem erős bástya a béke frontján idézetet viselő első rész a lap első megjelenésétől kezdve az 1949-1956 közötti időszakot mutatja be. A vitrinekben a korszak jellegzetes tárgyai láthatók, többek között férfi bőrkabát, svájci sapka, gyerekjáték, az Úttörő áruház csomagolópapírja, s a lakások hangulatát idézi egy kombinált szekrény vitrines része Lenin- és Sztálin-kötetekkel. Az 1957-től 1964-ig tartó részlegben, melynek a Divat és közszükségleti álomcikk a frigider címet adták a rendezők, egyebek mellett Kovács Margit-kerámia, Pacsirta rádió és Panni robogó várja a közönséget.
Az Ezek a mai fiatalok című fejezetben NDK turmixgép, Sokol rádió, Fékon ing idézi a korszak ízlését, de mellettük feltűnnek a magyar divattervezők világszínvonalú modelljei is. Az 1973 és 1979 közötti éveket öleli fel a negyedik terület, ahol Kanizsa kagylófotel és berendezett szekrénysor mellett Trapper farmer, Opera és Caola kozmetikumok, Amo szappan segít feleleveníteni az emlékeket.
Az udvarokban nem ecetfa, butik nő idézettel fémjelzett részleg az 1980-89 közötti éveket jeleníti meg a lapban megjelent művészeti alkotások segítségével. Egyebek közt az Oscar-díjas magyar film, a Mephisto jelmezterve, Gyarmathy Ágnes grafikája, Hajnal Gabriella szemet ábrázoló kárpitja, Mészáros Éva, Deés Enikő és Vámos Magda divattervezők modelljei várják a látogatókat.
Az 1990-es évektől napjainkig tart a hatodik egység, mely a szabadság és szerelem fogalmaiba vezeti be az érdeklődőket egyebek mellett Lendvai Ilona magyaros vonalvezetésű kosztümjén keresztül. A 100 éves Nők Lapja jövője is kirajzolódik a látogatók szeme előtt, akik a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem 2008-ban és 2009-ben végzett hallgatóinak jóvoltából futurisztikus ruhákat láthatnak. Az érdeklődők a 10 virtuális képkeretben témák szerint rendezett olvasnivalót is böngészhetik.