|
Szanyi Péter: Szieszta |
Szanyi Péter is a kollázsból építkezik, de ő metaforákat hoz létre a képrészek viszonyából. Megbuherálja a valóságot, összevonja a lehetséges és a képtelen halmazait, ebből alakít ki egy szürrealisztikus összefüggésrendszert a vágyak és a realitás, a rejtett tartalmak és a nyílt üzenetek között. Kelecsényi Csilla a tér fogalmát a tervező és a megtervezett, az eszményi és a praktikus egymásra vetítésével értelmezi. Hétköznapi figurái sokszor ismétlődve vonulnak végig egy mérnöki alaprajzon, folyton váltva a síkokat, mintha egy metafizikai teret próbálnának belakni, miközben mobiltelefonon beszélnek, ideges városi forgatagban tájékozódnak. Perger László ugyanezt a másik valóságból szemléli: absztrakt struktúrái belenőnek a végtelen, szabad, tágas térbe, szabadon burjánzanak újabb és újabb formákat öltve, mint valami építőjáték elemei. Mértani szerkezetek, ugyanakkor viselkedésük megdöbbentően organikus, akár a sejtek mikro-, akár a társadalom makrofolyamatainak képét megláthatjuk bennük.
|
Gábor Éva Mária alkotása |
Gábor Éva Mária virtuális land-artját a szellem belső törvényei formálják labirintussá vagy szabályos mértani idomokká: az épített dombok, fűszőnyegek sorai közé meditációs szövegek simulnak, a rend, a nyugalom, a felsőbb világok méltósága járja át a tájat. Ugyanezt dolgozza tovább egy digitális videóban, amelyben a meditáció, a személyiség lehullása és újraépülése a formák folyamatos halála és újjászületése által válik képpé.