Az 1973-ban született Marcus Schinwald a nemzetközi kortárs színtér sajátos karakterű alkotója, aki pályája kezdetétől, a '90-es évek vége óta számos kiállítást valósított meg a kísérletező típusú munkákat bemutató európai intézményekben (Moderna Museet, Stockholm; Frankfurter Kunstverein; Migros Museum, Zürich; Kunsthaus Bregenz, stb.).
Főként olyan, a közös kultúrkincsben és a kollektív tudattalanban őrzött történetek érdeklik, amelyeket munkáiban átdolgozva az emberi létezés sérülékenysége domborodik ki (lásd: Gyermekek menete - amely két narratíva, a patkányfogó legendáját a gyermekek kereszteshadjáratának történelmi mementójával összekötő munka).
Munkáiban eltérő jelentésközvetítő eszközöket és kifejezésformákat használ: filmes, grafikai, szobrászati, fotografikus módszereket alkalmaz, amelyeket gyakran a színház és a tánc eszközrendszeréből kölcsönöz. Visszatérő témái az emberi test, a különböző viseletek, a divat, a mítosz és a kultusz, amelyek révén igyekszik kifejezésre juttatni az emberi szenvedélyek és vágyak tudatalatti tartalmait, és megrajzolni azok kulturális környezetét/kontextusát.
A szeptember 30. és november 8. között, a Műcsarnokban megrendezendő kiállítás a bécsi Georg Kargl Galéria együttműködésében valósul meg, amely kooperáció immár hagyományosnak mondható: a Georg Kargl Fine Arts és a Műcsarnok kollaborációja nyomán valósult meg a Muntean & Rosenblum-kiállítás, a galéria művészeitől munkák szerepeltek a Coolhunters - Fiatalok média és piac között című kiállításon. A bécsi galériával dolgozik Andreas Fogarasi is.