(MTI) - David Cerny cseh alkotóművész szatirikus művét, amellyel a 27 tagországról kialakult sztereotípiákat akarta kifigurázni, a prágai Dox magángaléria udvarán állították fel, eredeti formájában, a guggolós illemhelyként ábrázolt Bulgáriával, a sztrájkoló Franciaországgal és a labdájukkal maszturbáló labdarúgókkal futballpályaként bemutatott Olaszországgal egyetemben.
A tárlat Brüsszeli kiállításakor Bulgária ragaszkodott ahhoz, hogy az őt ábrázoló modult fekete vászonnal takarják le, Szlovákia tiltakozott amiatt, hogy magyar nemzetiszínű szalaggal átkötött szalámiként ábrázolják, Václav Klaus cseh elnök pedig bírálta az euroszkeptikus és környezetvédő-ellenes megjegyzéseket is tartalmazó mű "sértő és kétértelmű" üzeneteit.
David Cerny korábban úgy mutatta be az Entropát, mint 26 - a kiállítási katalógusban fiktív nevekkel és életrajzokkal szereplő - európai művész kollektív alkotását. A művész az új cseh kormány ellen tiltakozva vitette át Brüsszelből Prágába a tárlatot a cseh elnökség határidejének lejárta - június 30. - előtt.