(MTI) - Az első nap 157 tételes bútor és dizájn felhozatalából 35 kelt el, jószerivel kikiáltási áron. Amit ennél drágábban adtak el, azok 5-35 ezer forintról indultak. Így egy 1960-as évekből való szék, egy hasonló korú ülőke, és egy 1920-as Bauhaus virágállvány 5 ezerről ment fel 21 ezer, illetve 16-16 ezer forintra. Egy-két 100-200 ezer forint közötti art deco tétel is gazdára talált.
Az igazán izgalmas darabok, olyanok, amelyeknek Nyugaton komoly gyűjtőköre van, s komoly pénzeket fizetnek értük, Magyarországon nem nyerők. Hiába voltak a Kozma Lajos, Breuer Marcell, Lingel Károly, Josef Hoffman, Otto Wagner, vagy a Wiener Werksatte körébe tartozó bútorok, nem akadt rájuk licit.
Valamivel jobban mentek a világítótestek, megvették 200 ezer forintért az 1950 körül készült Hagenauer lámpákat, 80 és 85 ezer forintért Józsa Tibor egyedi tervezésű lámpa párjait, 90 ezerért egy trombitalámpát. Ám a nagy nevek - Robert Welch, Adolf Loos dizájnjai itt is visszamaradtak.
A második nap leütési listája már jobban alakult. Igaz, a 90 kortárs festményből és grafikából mindössze 16 tétel kelt el, de ezek között a legmagasabbra árazottak is ott voltak. Így Orosz Gellért Madár című vásznáért 1,6 milliós kikiáltási árról 2,4 millióig tartott a licit. Gerzson Pál lírai absztrakt Vörös korongja 1,1 millióról 1,9 millió forintra ment fel. Gyarmathy Tihamér olajképéért 850 ezer forintról 1,5 millióig versenyeztek. És Frey Krisztián 1994-es, szürke-fekete kompozíciójáért megadták az 1,4 millió frontot. Vettek még Bak Imre-festményt, Bálint Endre-montázsokat, Barcsay Jenő-szitanyomatokat.
Az árverés kevés vásárlóval, de barátságos hangulatban zajlott. Ugyanis Körmendi Anna, az aukcióra vitt gyűjtemény tulajdonosa és az árverőház művészeti tanácsadója, a műveket és a művészeket úgy mutatta be, hogy közben személyes élményeiről is beszélt.