Kreatív szakemberek, reklámosok, dizájnerek, újságírók és várostervezők vettek részt azon a nyílt műhelybeszélgetésen, amelyet a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely szervezett csütörtökön Budapesten. A résztvevők arra keresték a választ, hogy milyen értékek, ötletek, témák mentén lehet megújítani Budapest arculatát, illetve hogyan lehet újrapozícionálni a fővárost és régióját az újraszerveződő Európában. Válaszokat kerestek azokra a kérdésekre is, hogy a kreatív gazdaság milyen állapotban van, mennyit tehet hozzá egy versenyképes Budapest Városrégió fejlődéséhez, hogyan válhat a közigazgatás is kreatívvá és így az innováció támogatójává.
"Budapestnek most van lehetősége újra kitalálnia magát" - mutatott rá a megbeszélésen Gauder Péter. A Studio Metropolitana ügyvezetője szerint a globális válság, a 2011-es magyar EU-elnökség, és a 2013-től kezdődő új európai pénzügyi időszámítás alkalmat biztosítanak a Főváros és térség számára arra, hogy új arcát fedezze fel és azt mutassa meg Európának. "A fejlődést meghatározó gazdasági szereplők nem országokban, hanem az innovatív gazdaságot, kreatív energiákat összpontosító városrégiók és városhálózatok felé fordulnak." - mondta az SM ügyvezetője.
Ságvári Bence, a Magyar Tudományos Akadémia Szociális Intézetének munkatársa szerint a globális válság alkalmat biztosít a Főváros és térsége számára ahhoz, hogy új arcát fedezze fel és azt mutassa meg Európának. Magyar Vilma, a Budapest Underguide-tól a kreatív, alternatív megoldásokat fejlesztő kis városi cégek által kínált turizmusban látja az egyik kitörési pontot Budapest számára.
A Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely által szervezett találkozó a Metropoly - "Budapest határok nélkül" Program része. Ennek célja egyrészt a Budapest körüli 60-80 km-es urbanizált térség intézményesült európai jelentőséggel bíró városrégióvá szervezése, másrészt e versenyképességét növelni képes városrégió hosszú távú gazdaságfejlesztési stratégiájának megalapozása.
A párbeszéden alapuló műhelytalálkozó- és konferenciasorozat több területen - turisztikai, befektetői, kulturális, Duna-témában - indított hasonló szakmai találkozókat. A kreatív workshopot november 3-án Kreatív Város Konferencia követi, melyre a szervezők Budapest tágabb vonzáskörzetéből várnak szakembereket.