Anyagok, technikák és műfajok párbeszéde folyik a galéria két szintjén. A felkért alkotók nem csupán plasztikai műveket hoztak, hanem rajzokat, grafikákat, az alkotó folyamat során készült vázlatokat, a néhány vonalnyi koncepciótól a plasztika önálló párjaként mutatkozó absztrakt festményig. Az anyag tömege, dinamikája a munkaközi fázist rögzítő lapokon vagy - a szoborral párhuzamosan - síkban is megszületett művekben is szembetűnő: látjuk, ahogyan a grafika egy szobor mozdulatával mindjárt a térbe lép, ahogyan a kipróbált anyagminőség majd szoborrá formálódik a felskiccelt kontúrok között.
A másik feltűnő jegy az anyagok párbeszédbe állítása. Deli Ágnes falképein az ólomlemezzel bevont fa tömbjén a puha szivacs rendkívül sérülékeny, minden külső hatást lereagáló felület. Hasonló érzékenységet hoz ki Mosonyi Tamás a hegesztett vasból, vagy Párkányi Raab Péter a kőre ültetett bronz marionettfigurából, akinek szétdarabolt teste kemény üvegcsövekkel még gépies mozdulatokra kényszeríthető, de még Veszprémi Imre klasszikus szobormű ősének ható, festett márvány kompozíciója is. Talán az sem véletlen, hogy a klasszikus szobrászat statikai kérdéseit csak Mohácsi Andrásnak egy ősi bálvány hatalmával bíró gránit építménye és Veszprémi Imre íjformába hajló, feszültségekkel teli fa plasztikája fogalmazta meg. Anyag és forma kivételes, egyedi találkozása ezekben a munkákban még mindig ugyanolyan drámai, mint sok ezer éve volt.