(MTI) - Vojnich Erzsébet Helyváltoztatás című farostlemezre olajjal festett, szürkét a szürke árnyalataival variáló, alakos képe 150 ezer forintos induló árával meghaladta a tételek többségének 100 ezer forint alatti kikiáltási árát. Nem véletlenül: a művész ismertsége, keresettsége a műkereskedelemben megelőlegezte a sikert. Hosszas licitversenyben végül 700 ezer forintnál ütötték le, így az árverés legdrágábban megvásárolt képe lett. Új tulajdonosa azonban még így is kedvező áron szerezte meg.
Gerzson Pál színeket és fényeket variáló, Napkelte című akril festménye is jelentős emelkedést ért el, amikor 90 ezer forintról 360 ezer forintra ért. Ez a kép került a katalógus címlapjára. A hátsó borítóra pedig Koncz András 1987-es, alakos kompozícióját helyezték. Ezért a nagyméretű vászonért 100 ezer forintról indult a licit, és meg sem állt 280 ezer forintig. Ugyanennyit adtak Orosz Gellért 1978-as Asszimetria című, a csíkok kromatikus modulációit variáló festményéért, míg a további három Orosz Gellért-kép 200 és 80 ezer, illetve egy tusrajz 25 ezer forintért kelt el.
Demény Miklós dekoratív-geometrikus csendélete 70 ezer forintról jutott 320 ezer frontra. Bartl József tiszta színekkel festett, 1977-es csendéletéért megadták a 220 ezer forintot, s a további három Bartl-vászonért a 60, és 70, illetve a 110 ezer forintot. Egy 1980-ra datált Szikora Tamás-festmény, az absztraktba hajló Éjszaka, valamint Schéner Mihálytól az 1968-as Szegény legények-változat kelt el 200 ezer forintért.
Korábban: