(MTI) - A No Love Lost című kiállításnak egy hagyományos londoni képtár adott otthont, amely elsősorban a régi mesterek alkotásait mutatja be. "Intim múzeumi légkörben akarta megmutatni festményeit, amelyek jóval hagyományosabbak korábbi munkáinál" - magyarázta Rosalind Savill, a gyűjtemény igazgatója.
Damien Hirst ugyanis ezúttal nem a nagy vitákat kiváltó, és hírnevét megalapozó, formaldehidben kipreparált állatok maradványaival nyűgözi le a művészete iránt érdeklődőket: sokak csodálkozására ismét az ecset után nyúlt.
A művész "nagyon mulatságosnak" találta, hogy sötét tónusú, emberi koponyákat és cápacsontokat ábrázoló festményei meglepték a művészetbarátokat. Mint elmondta, képeit nem lehet összehasonlítani a szomszédos termekben függő nagy mesterek alkotásaival, "mivel a művészet a világ dolgaihoz fűz kommentárt", és "manapság egészen más hatások érik az alkotót", mint amikor Rembrandt vagy Velazquez festményei születtek.
A kiállítás első kritikáiból kiderült, hogy a szakértőket nem győzte meg Hirst festészete. A The Guardianben megjelent írás szerint "vonalvezetése amatőrre és kezdőre vall".
A 2006 és 2008 között készült 25 festmény zömmel egy ukrán gyűjtő, Viktor Pincsuk bankmágnás tulajdona. Első ízben állítják ki őket Nagy-Britanniában.