Köves Éva már évtizedek óta meghatározó alakja a magyar képzőművészetnek, egyéni kiállításainak sora Londontól kezdve Helsinkin és Berlinen át egészen Zürichig terjed. A művész legújabb, 2007-2008-ban készült sorozata tavasszal Moszkvában volt látható, hazánkban a különlegesre fogékony Virág Judit Galéria ad otthont a bemutatónak. Az alkotó művészetében a kezdetektől fontos szerepet játszott a festői minőségként megjelenő árnyék, ezzel együtt az építészet, fotó és a díszlettervezés aspektusa: a fény-árnyék problematikája olyan erőteljesen van jelen legújabb kiállításán is, hogy a tünékeny, pillanatnyi benyomások egyszerre történelmi mementók és önmagukon túlmutató, múlt és jelen pengeélén táncoló szellemfotók.
A börtönrácsokat és pókhálót egyszerre idéző Nyugati pályaudvar rendszerré olvadó hálózata, a Kreml előtt elcikázó elektromos vezetékek, vagy éppen a budapesti építkezések épületfóliái valahogy mégis érzékeltetik az emberi jelenlétet. Passuth Krisztina a fóliák kapcsán úgy fogalmaz: kíváncsiságot ébresztenek aziránt, hogy mi van mögöttük. Az alkotó megtalálja az utat, hogy hogyan lehet behatolni akár a befalazott ajtók és ablakok mögé is: így alkot szerves egészt az emblematikus épületek, városok felé a saját előfeltevéseivel, esetleg előítéleteivel közelítő szemlélő, és az igen redukált színskálával, de annál izgalmasabb módon működő alkotás. A február 6-ig megtekinthető kiállításon január 26-án 17 órától Köves Éva és Sárvári Zita kurátor tart tárlatvezetést.