Néhány, referenciapontként szereplő régebbi munka mellett az Ernst Múzeum kiállítása javarészt új műveket mutat be. Ennek oka az az utóbbi időben észlelhető fordulat KissPál Szabolcs művészeti tevékenységében, amely eddigi kutatásait tágabb kontextusba helyezi.
A referenciaként szereplő munkák között helyet kap a Halfway to NW (2004) című, Magyarországon még be nem mutatott videó. A Maya II. című videó, a Maya III. és a Vázlat 1:1 méretben című új installációk KissPál régebbi, a látás és észlelés kettősségét, valamint az egyén és a történelem kapcsolatát elemző munkáinak következetes kiterjesztései.
Az új műalkotások kiindulópontjai napjaink köztéri eseményei, a közéleti diskurzusok/viták, a társadalom megosztottsága, valamint az ideálok korróziója. Az új munkák - installációk, videók, fotók - a köztér fogalmának elemzésére tesznek javaslatot, a képviseleti demokrácia eszméje és gyakorlata közötti különbözőségekre mutatnak rá, a (politikai) reprezentáció kérdéseivel foglalkoznak, az egyénnek a különböző (jogi, politikai, gazdasági) keretek/korlátok között fennálló lehetőségeit és felelősségét taglalják. KissPál Szabolcs kiállítása a művész társadalmi szerepének, az esztétika és politika viszonyának újragondolására késztet.