Kőlevest tálal, még mielőtt megfőzné

Képző

Miként lehet közelebb vinni a látogatót egy kiállításon látottak megfejtéséhez? Hogyan lehet érzékeltetni azt a viszonyrendszert, amelyekre a művek, a térszerkezet és az egyéb jelek reflektálnak? Rath Geber Attila szobrászművész elképzelése szerint meg kell ismertetni a folyamatokat, és ennek érdekében ki kell nyitni a kiállítást, mielőtt megnyílna az.
 
 
Meg kell mutatni a tereket, a készülő alkotásokat a kiállításrendezés munkafolyamatának közepén, mikor kezd kirajzolódni az a koncepció, melynek mentén a művész halad.
 
Véleménye szerint biztosak lehetünk abban, hogy néhány elhelyezett tárgy vagy megkezdett mű már sejteti azt a gondolatiságot, amely teljes egészében csak a kész kiállítás kapcsán látható, ugyanakkor a pillanat lehetőséget kínál arra, hogy megmérettessünk: kitaláljuk, végiggondoljuk a látott jeleket és aztán összevessük a kész művel, egy héttel később, ugyanazon a helyszínen.
 
Az "in situ" művészeti módszer komoly európai hagyományokkal rendelkezik, az eredeti helyzetet, állapotot megmutató művész "in progress" dolgozik, és ezzel nemcsak a pillanatnyi állapotról számol be időről időre, de tudatosan vállalja műveinek múlandóságát is.
 
Erre az akcióra várja az érdeklődőket június 12-én, este 6 órától, mikor is kísérletet tesz egy valódi kőleves elkészítésére és tálalására, miközben megbeszéli a látogatókkal azt is, hogy az egyébként június 20-tól július 3-ig látható kiállítás miért is a népmesei hagyományokból jól ismert kőleves címet kapta.