Koronczi Endre fotósorozatainak, videómunkáinak témái gyakran olyan egyszerű, az életünket meghatározó alapvető fogalmak és érzelmek, jelenségek, amelyek beépültek a hétköznapjainkba, éppen ezért aligha gondolkodunk el rajtuk. Ezeket: emberek közötti viszonyokat (a barátság, a szerelem, az ellenségkép), állapotokat (az alvás), tárgyak és természeti jelenségek egymásra hatását vagy átalakulását (a szél, a tenger hullámai) a legkülönbözőbb eszközökkel járta körül - mondja Muladi Brigitta művészettörténész. Újra és újra visszatért már elemzett kérdésekhez azért, hogy azokat évek múlva, egy más életkorban újra értelmezze.
Feltett kérdései vonatkozhatnak a természet elemeire, vagy az emberi lét pilléreire, olyan fogalmakra, amelyek kézenfekvő voltuk miatt nem szorulnak különösebb magyarázatra és elemzésre. Éljük életünket, és ezt alapvető szabályok irányítják, amelyeket trivialitásuk miatt elfogadunk és átélünk. Ezek összevetése azért tanulságos, mert így kiderül például, hogy az érzelmek meghatározta kategóriáinkat milyen egyéni, sajátságos, vagy általánosítható összefüggések szövik át és irányítják - mondja a tárlat kurátora.
Az Inda Galéria július 31-ig látható kiállítása Koronczi munkásságának egy kérdéskörét járja körül, amely egyszerű fizikai jelenségekkel és elemekkel foglalkozik. A kiállítás fontos eleme a még be nem mutatott Négy szél sorozat, amely négy különböző helyszínen készült költői mozgóképsor a levegő mozgásáról - mondja Muladi Brigitta. A táj és a növények mozgása minden darabon különböző karakterrel bír, más képet mutat. A Négy szél műfaja olyan különleges mozgókép, amely egy dvd-lejátszóval egy fotó, vagy klasszikus keretezett kép funkcióját tölti be.
Az Elemek sorozat a mozgó vizet, tüzet, földet és levegőt egyszerűen megállítja a képernyőn. Érzékletesen szembesíti a nézőt azzal a kérdéssel, mi van akkor, ha valami olyan dolog nem történik meg, amiről teljes bizonyossággal tudjuk, hogy megtörténik a környezetünkben.
A légmozgás témának emberivé "fordítása" az az új sorozat, amely a leheletet kísérli meg láthatóvá és érzékelhetővé tenni, úgy, hogy szűk kivágatú portrékat helyez egy légáramlatot "kifújó" szerkezet dobozába. Itt az állókép, a fotó életre kelti azt, amit ábrázol: a fuvallatot. A kiállítást egy 1998-as fotósorozat teszi teljessé, amelyben Koronczi először igyekezett a fotográfia eszközeivel kifejezni a szél mozgását.