(MTI) - Hegyi Loránd, a saint-étienne-i Modern Művészeti Múzeum igazgatója, a római tárlat kurátora elmondta: mind az öt kontinensről válogatott kortárs műveket, köztük festményeket, grafikákat, szobrokat, installációkat, videókat.
Magyarországról Révész László László festő- és grafikusművész 10 rajzán hétköznapi tárgyak, a szubjektív história emlékei elevenednek meg, míg Szil Katalin apró festményein madarak, pingponglabdák repülnek, mint a véletlen találkozások jelzései - közölte a kurátor.
A kiállítás két francia filozófus, Emanuel Levinas és Jean-Francois Lyotard azon teóriájára épül, hogy a fragilitás nem a gyengeség, hanem a nyitottság és a valóság felismerésének jele. A múlt század az erő, a monumentalitás és az utópiák kora volt, de a modernitás, a technikai fejlődés negatívan hatott az emberi tehetség kibontakozására, sőt, kudarcot vallott, ezt egy szó jelzi: Auschwitz.
Nincs többé olyan vallás, mitológia, ideológia, amely igazolná a monumentalitást, a hierarchiát, a diktatúrát - fejtette ki Hegyi Loránd. Szerinte "csak az én és a másik van, mert emberi létezés nincs, csak a másikkal összefüggésben". Mint kifejtette, a tárlat címe, Fragile is azt jelzi, hogy az emberi értékek közvetlenül az egymás közti kapcsolatokban jelennek meg, ezért poétikus, intim, törékeny, toleranciát tükröző művek kerültek a kiállítótérbe.
Pócs Dániel, a Római Akadémia munkatársa elmondta, hogy a november 7-ig nyitva tartó nemzetközi tárlatra katalógus is készült, a híres olasz művészeti kiadó, a Skira gondozásában. Fedőlapjára a francia Francoise Petrovitsch finom grafikája került a Herbier (növénygyűjtemény) című sorozatból: ülő kalapos férfi hátán valódi rózsaszirom szárnyak nőttek, kezében nagy falevelet tart.