|
FeLugossy ?kis? kiállításán most ott vannak az 1968 körüli, első közötti vásznak és a 2011-ben keletkezettek is, bár az anyag törzse inkább az utóbbi húsz évből származik, és már most látszik, hogy a képek nem hagyják magukat befolyásolni. A korszakolás amúgy sem visz közelebb feLugossy műveihez: olyan erős szálak tartják össze az egészet, olyan koherens módon beszél a legelső vásznaktól a legújabbakig, hogy nem tagolható ilyen módszerrel. Inkább elgyönyörködünk az áthallások, a legkülönbözőbb stílusok, irányzatok felidézésének kavalkádjában. Picasso-parafrázisok, a törzsi művészet eszköztára, a pop art, a graffiti képnyelve és a szimbolizmust végtelen szellemességgel kifordító művek láthatók együtt a galériában. Humorral átitatott, gyakran filozofikus mélységet érintő, őszinte és szabadszájú vásznak, tele szexualitással; laza asszociációs kapcsolatokból felépített vádiratok az ostobaság, az erőszak, a kényszer, a megnyomorított belső szabadság ellen. Valami egészen magától értetődő elnyomást tesz láthatóvá, ami azonban csakis ebben az összefüggésben, a tárgyak, jelek, piktogramok, képrészletek látszólag kaotikus halmazában észlelhető.