A központi installáció címe, A mélység felszínén utal egyrészt egyfajta határfelületre a térben két különböző minőség vagy sík között, valamint választóvonal az alaktalan és a megformált között.
?Az anyag lényege a lehetőség, amely képes formákat ölteni. (?) A létrejövés megelőzi a létezést, a lehetőség a valóságot, a rész az egészet, amiképpen megelőzi a határtalan kiterjedés a létezési formát.?( Eckhart Mester, A Teremtés könyvének magyarázata)
Az Egyből sokasággá válás, a keletkezés mozzanata folyamatos, fizikai szinten például mikroszkópban is megfigyelhető. Erről szól az In vitro Fertility című munka, mely személyes élmény hatására jött létre, a 9 db rogyasztott üveg korong egy petri csészében osztódó petesejt stádiumait ábrázolja. Ehhez kapcsolódik egy másik mű (Mikroszkópban), amely osztódó csónakokat jelenít meg lightbox-ban.
A víz, mint egyszerre nehéz tömeg és könnyű, áttetsző elem, szintén mint határoló felület jelenik meg a munkákban, amely ugyanakkor finoman visszatükröz is. A Felszín című installációnál pedig, közvetlen a fehér falra ragasztott fóliacsíkok éppen hogy csak sejtetik a víz mozgásban lévő felületét.
A Forrás című munkában a víz vetített képként folyik egyik dézsából a másikba, máshol egy csordultig telt, archaikus edényből festett fólia gyanánt csorog le a galéria padlójára (Színültig). A kiállított objekteken, a falakon, és egyéb transzparens hordozókon (fólián, üvegen) sodródó, lebegő csónakok tűnnek fel, melyek ivarsejtekre, magokra, bogarakra emlékeztetnek, de az embert is szimbolizálják, ahogyan a tó felületén tükröződő cölöpök (9 cölöp) is.