Az Iparművészeti Múzeum Adattára közel 80 archív felvételt őriz azokról a sérülésekről, amelyek az épületet az 1956-os forradalom közelben zajló harcai során érték. A fényképek többségét Kárász Judit, az intézmény akkori fotósa készítette. Kamerájával módszeresen bejárta az épületet s minden - a palotán kívül és belül esett - kárt rögzített. Megörökítette a cserepeit vesztett kupolát éppúgy, mint a nagycsarnok széthullott üvegfödémét. Felvette a raktárakban és kiállításokon tönkrement műtárgyak kupacait, a könyvtár feldúlt olvasótermét, belső helyiségének repeszdarabok szaggatta polcait. Néhány kép Fehérvári Gézának, a múzeum korábbi munkatársának nevéhez fűződik. Őt viszont az épület előtt szétlőtt tankok és harci járművek, az azokra pingált feliratok ragadták meg; az események hatása alatt álló járókelők arckifejezését láthatjuk pillanatképein. Egyes felvételek a tágabb környezetet mutatják be: a Mária utca sarkán az orvosi egyetem - azóta új szárnyra cserélt - eredeti épületét; a múzeum főbejáratával szemben, az Üllői út páros oldalán álló lakóház belövéseit; vagy a körút túlsó felén a Kilián Laktanya épületében keletkezett pusztítást. A kiállítás első részében az eddig még publikálatlan fotók közül negyvenkettőt láthat a nagyközönség, érzékelve, hogy 56' forgószele a múzeum épülete fölött sem vonult el nyomtalanul. Kézzel fogható közelségbe kerül - az archív felvételekről már megismert - múlt a kiállítás második részében. Megrongálódott bútor, átlőtt könyvek, törött, elrepedt serlegek és díszüvegek tárják elénk a harci események okozta súlyos károkat. A műtárgyak most is mesélnek - igaz, most nem készítőikről, születésük koráról szólnak a történeteik. Most az ötven évvel korábbi tragédiák tárgyi tanúiként találkozunk velük. 1956. októberének történelmi eseményei a művészeket új művek alkotására ihlették. A múzeum gyűjteményeiből Polgár Ildikó porcelánképei és Ortutay Tamás plasztikái tanúskodnak a történelem és a művészet emlékeztető, a jövőt éltető erejéről a kiállítás harmadik, befejező egységében. Polgár Ildikó "Forradalom, 1956" porcelánkép sorozata mára már közismertté vált, de egykor csak rejtegetett, elhalványult fényképfelvételeket örökít meg a maga törékeny, mégis időtálló anyagával. Az első lapokat még 1988-1989-ben, Nyugat-Németországban készítette Polgár Ildikó, a Höhr-Granzhausen Institut für Keramik tanáraként. Az itteni kiállítása után, a Kecskeméti Nemzetközi Kerámia Stúdió műtermében folytatta az elégikus, emelkedett hangvételű, a gyász és a remény pillanatait egyaránt felelevenítő, immár több, mint negyven képből álló sorozatot. Az első lapokból hetet vásárolhatott meg az Iparművészeti Múzeum, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával, 1999-ben. Háborús lövedékek megmaradt acélhüvelyéből, rozsdás vashengerekből és magas hőfokon, redukáló atmoszférában kiégő agyagféleségekből formálta drámai művét, a "Töltények" - "Fegyverek és emberek" szoborcsoportot Ortutay Tamás. Emberi arcok, írott-nyomott betűjelek gyűrődnek a töltényekben és alakulnak át maguk is fegyverré a szoborcsoport egyes elemeiben. Jugoszláviában, a magyarországi művészeti szimpozionok munkáit bemutató kiállításon szerepelt először a kompozíció első variációja, amelyet tovább formálva alkotója a Kilián Laktanya udvarán szeretett volna felállítani. A művész 1999-ben a szoborcsoport meghatározó darabjait múzeumunknak ajándékozta. A kiállítás 2006. október 20-29. között tekinthető meg 10-18 óra között a múzeum Kupolájának előterében.