Elek Judit képei fogalmakat akarnak kifejezni, a női identitás keresése, a nőiesség, a szexualitás előhívása, a mély gátlások elfojtásának énkép romboló hatásától akarván megszabadulni képeiben, képeivel, és egyben felhívja a figyelmet e ma egyre fontosabb kérdés létezésére. Fotóival nemegyszer sok port kavart fel, mert ez a téma sokak szemében ma is tabu. A tabu-döntögető Elek Judit mellett, szintén a nőiességgel foglalkozik Szabó Sarolta fotósorozata, képeiben a nőiesség szociális érzékenységgel társul. Emlékezetesek régebben készült lakótelep fotósorozatai is, amelyekben a szociális háló határait keresi. Gyenis Tibor kalandos vizuális játékra invitál minket. A fotó reális tartalmát, a vizualitás hitelességét fordítja ki egy tudatalatti csavarral, amely reálisnak tűnő asszociációkat vált ki belőlünk, és mindezt humorral fűszerezi meg. Bérczi Zsófia dramatizált művei a helyszín, a téma, a színek dramaturgiájára épül. Különös helyszíneken, még érdekesebb épületekben és terekben fényképezett különös "emberi-lényei" képzeletbeli, mégis egy létező világról mesélnek .Ilyen a morfománok városa, a Monostori Erődben 2004-ben készült sorozata. De hát kik is ezek a morfománok? "...Fizikai és metafizikai értelemben alakváltoztató lények, archetípusos alakok. A morfománok anyagi lényege abban rejlik, hogy az emberi formákat összemossák, letakarva a figyelmet a lényegesről elterelő részleteket..." A Pécsi József ösztöndíjasok kiállítása egy vízuális kihívás. A kor tendenciáiból válogathat a néző. Egy-egy alkotó, egy-egy új, és más világfelfogást tükröz, hordozva hozzá a megtalált kifejezési eszközt a fotóművészeten belül. Vajda Ildikó/Artnet A kiállítás megtekinthető: 2005. március 07. - március 27. Nyitva tartás: hétköznap 14-19 óráig, hétvégén 11-19 óráig A kiállítás helyszíne: Mai Manó Ház Budapest, VI. Nagymező utca 20.
További cikkek ebben a rovatban