(MTI) Sárba Katalin galériavezető elmondta, hogy Mara Kinga munkásságát alapvetően a figuralitás és a kifejezőeszközök összekapcsolódása jellemzi. A kiállított 30 festmény többsége új munka. Témaválasztását a csendéletek, a gyermekéről festett képek és a magyar hagyományvilág jellemzik. Festményein olyan szubjektív világot teremt, amelynek szimbólumai, motívumai szerves részét képezik saját nemzeti kultúrájának, identitásának, értékeinek. A mostani kiállítási anyag egyrészt azokból az élményeiből táplálkozik, amelyeket a tavaly Pekingben megrendezett magyar kiállításon és a XIV. Pekingi Nemzetközi Art Expo alkalmával szerzett.
A távoli ország kultúrája, a hétköznapi dolgok megismerése, a kínai?magyar motívumkincs kapcsolata, illetve ellentétessége adja a képek tematikáját. Ilyen például a Cseresznyevirág című csendélete, vagy az a mű, amelyen lampionok tövében ? ezek akár gránátalmák is lehetnének ? ül egy hagyományos kínai öltözetű nő.
A Gyermekek kertje című munkája a magyar hagyományvilágot idézi, a fiú és a lány népviseletben áll, mögöttük fás táj tóval, benne papírhajók úsznak. A Kelengyeláda című képén a háttér a Kárpát-medencét formázza, előtérben a lány a tulipános ládában alszik, a fiú fölötte áll, mintegy őrzi az álmát.
A képeken hol pasztell, hol erőteljes színeket használ, mint például a Gyöngysor című képen, amelyen egy kisfiú guggol és kezében tart egy elszakadt gyöngysort, míg vizslája a nézőnek háttal, a fiúval szemben ül.
A kiállítás ? amelyet Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója nyit meg ? május 9-ig tart nyitva.
A kiállítás ? amelyet Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója nyit meg ? május 9-ig tart nyitva.