(MTI) - Tiziano, Velázquez, Goya, Zurbaran, Rembrandt, Delacroix, Poussin, Ingres, Manet, Cézanne, Van Gogh, El Greco: ők azok a festők, akiket a modernitás megtestesítője megszólított. Erről a műveken átívelő állandó párbeszédről tanúskodik a párizsi Grand Palais kiállítócsarnokban a Picasso és a mesterek címmel megrendezett tárlat, amelyen összesen 210, a XVI. század és 1971 között készült kép kerül kiállításra, köztük Picasso leghíresebb remekművei. A kiállítás célja bemutatni: a kubista festőt hogyan ihlette meg a klasszikus festészet és hogyan interpretálta újra elődeit.
A kiállításhoz a Picasso Múzeum gyűjteményén kívül a legnagyobb francia múzeumokból, így a Louvre-ból és a Musée d'Orsay mellett nagy presztízsű külföldi kiállítóhelyekről és magángyűjteményekből is érkeztek festmények. A madridi Prado, a New York-i Modern Művészetek Múzeuma (MOMA), a londoni National Gallery és a berlini Gemalde Galerie olyan műveket adott kölcsön, amelyek még soha máshol nem voltak kiállítva.
A tárlat önarcképek sorával nyílik. Itt a kubizmus mesterének "választott atyái" láthatóak: El Greco, Poussin, Rembrandt, Goya, Delacroix, Cézanne és Gauguin. Köztük az igazi apa, a festő, rajztanár José Ruiz-Blasco portréja is feltűnik, akiről a legenda úgy tartja: fia tehetségét felismerve hagyta abba az alkotást.
A tematikus és kronológiai kiállításon a látogató az elődökkel való folyamatos szembesítéseken keresztül ismerheti meg Picasso nagy témáit: a színeket, a csendéleteket, a nagy portrékat, az aktokat és azok átdolgozásait. Az utolsó teremben például Picasso aktjai mellett látható Tiziano Vénusza, Goya Meztelen Mayája és Manet Olympiája.
A Franciaországban valaha kiállított legnagyobb értékű gyűjtemény, amelyet 2 milliárd euróra biztosítottak, február 2-ig tekinthető meg Párizsban.