Kelecsényi Csilla 1953-ban született Budapesten, ahol 1976-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gobelin szakán. Tagja a Papírművészek Társaságának, a Magyar Művészkönyv alkotók Társaságának. Már a főiskolai tanulmányait követő évben kapcsolatba került a magyar kortárs textilművészet nagy generációját jelentő alkotókkal, akik a Velemi Textilművészeti Alkotóműhelyt jelentették. A műhely munkájában egészen 1986-ig vett részt. A képzőművészt rendkívüli módon vonzza az úgynevezett kísérleti textil műfaja. A textil, a természetes anyagoktól a műanyagokig széles felhasználási módjában és konstrukciójában foglalkoztatja. Következetesen kutatja és alkalmazza a magyar művészetben létjogosultságot kapott legújabb anyagokat és műfajokat, legyen az műanyag, papír, tértextil, installáció, performansz, művészkönyv, vagy digitális technika. Jelenlegi kiállításán régi és új munkái mellett helyet kapnak a 80-as években készített saját munkáinak kortárs átiratai is. Már pályafutása elején megmutatkozott tehetsége, különleges alkotói világa, melynek eredményeként számos ösztöndíjat kapott. 1989-1990-ben a Soros Alapítvány ösztöndíjasaként bontakozhatott ki hazánkban, majd Londonban a British Council támogatásával képezhette magát. 1993-ban mesterfokozattal végzett Goldsmith' College-ben szintén Londonban. Ezután 1997-ben Ferenczy Noémi-díjjal ismerték el tudását. Ezt követte a Római Magyar Akadémia ösztöndíja, amellyel a pályát Rómában folytatta. A művészeti pályán a kezdetektől textiltervezőnek készült, ám széles látkörében sok más műfaj és eszköz is helyet kapott az évek során. Következetesen és tudatosan alakítja művészi útját, analitikus szemléletű feszített és hasított szálkonstrukcióitól tértextiljein és performanszain keresztül egészen a későbbi papírmunkákig. Művészi megvalósítási módja gyakran formabontó, s gondolkodása a konceptuális szemlélődéshez áll közel. Műveiben hol csupán komoran, a fekete-fehér ellentétében fejezi ki belső világát, hol pedig egészen színessé válik, és alkotásainak hangvétele is líraivá lesz. Anyagválasztásban sem áll meg, hiszen mindent szívesen kipróbál, kísérletező kedve nyughatatlan. Művei egyszer szinte csupán szinte csak töredékek, máskor a teljesség, az aprólékosság felé hatnak. Olykor a különböző textil vagy papírrétegek fedik egymást, a felbomló részekből új egységek épültek. Stílusa is éppen a változékonyságából, újítás vágyából fakadóan sokoldalúságra vall. Képei és nemzetközileg is sikeres performanszai alapján az expresszív kifejeződéshez sorolhatók. A 90-es évek elején ismét új témában mutatkozott be, az ekkor készített természet képei sorozatát, ahol természetes növényi anyagokat merített papírba, új, háromdimenziós, színes relief-festmények, a városképek váltották fel. Londoni tanulmányai sem maradtak nyomtalanul művészetében, hiszen az innen hozott egyéni technikát kialakítva készítette papírlenyomatait városi járdákról, régi, feliratos gáz- és csatornafedőkről. A papíröntvények őrzik az eredeti motívumok nyomát, az aszfalt - mint a föld bőre - felületét borító rekvizítumok emlékeit. A különböző témák, anyagok, tárgyak, és vizuális jelenségek mögötti a struktúrák kérdései is foglalkoztatták. Római tanulmányútja hatására készítette antik plasztikáit, római kőfeliratok elmálló felületeinek papírlenyomataiból relief-festményeit. Végül a Homlokzat sorozat nagyvárosi képein építészeti látványtöredékeket épít össze montázsképein, melyeket a festőiség és reliefstruktúra határoz meg. Mindezek mellett természetesen eredeti szakterületéhez hűen továbbra is tervezi gobelinjeit. Művei közgyűjteményekben: Centralne M. Włókiennictwa, Łódż (PL) Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár Kortárs Textil Múzeum, Szczeczin Magyar Nemzeti Galéria, Budapest Szombathelyi Képtár, Szombathely A kiállítást szombaton 11.30 órakor Kovalovszky Márta művészettörténész nyitja meg a helyszínen. A kiállítás helyszíne: Szent István Király Múzeum Rendház, 8000. Székesfehérvár, Fő u. 6. A kiállítás látható: 2006. szeptember 30.-október 29. Nyitva tartás: minden délután 14-18 óra között, hétfőn zárva