(MTI) - A gazdasági válság okozta meglehetősen vérszegény tavaszi aukciók után, a Christie's szinte bankot robbantott hongkongi üzletének őszi árverésén. (Hongkong ma már az aukciósház harmadik legjelentősebb központja New York és London után.) Azonban a piac törékenységének tudható be, hogy a kortárs ázsiai és 20. századi kínai alkotásokat felvonultató árverés minden ötödik darabja az aukciósház nyakán maradt.
A modern festmények közel 84 százalékát sikerült értékesíteni. Ezek között volt Fu Paosi (Baoshi) kínai művész aukciós világrekordja is, akinek a Landscape Inspired by Dufu's Poetic Sentiments című munkája 7,7 millió dollárért (1,4 milliárd forint) kelt el, a piaci szakértők szerint mintegy négyszer akkora áron, mint amennyit 2006-ban ért.
A Poly International legutóbbi pekingi árverésein a műalkotások jelentős része meghaladta, vagy megközelítette a százmillió jüanos (2,6 milliárd forint) záró értéket. Vu Pin (Wu Bin) Tizennyolc arhat című festménye pedig, a kínai műalkotások esetében rekordösszegnek számító, 25 millió dollárért (4,5 milliárd forint) kelt el. "A klasszikus kínai festmények piacát mostanra teljes mértékben a kínai vásárlók uralják" - mondta Michael Vang (Wang) tajvani műgyűjtő. "A legjobb alkotásokat ma már mind Kínában lehet megvenni, mivel a hagyományos és klasszikus kínai műalkotások tekintetében a helyi aukciósházak már jóval lekörözték a Christie's és a Sotheby's kínálatát" - tette hozzá.
A hongkongi árverés másik fénypontja Csu-tö-Csun (Chu Teh-Chun) Vertige Neigeux című alkotása volt, amely 5,8 millió dollárért (1 milliárd forint) talált gazdára.
A kortárs kínai képzőművészet, amely a gazdasági válság előtt a kínai művészet fellendülésének úttörője volt, azonban meglehetősen rosszul szerepelt Hongkongban. És bár az ázsiai kortársak sem jeleskedtek az árverésen, azért akadtak ritka kivételek, így például a japán Teraoka Maszami, akinek 622 ezer dollárért (113 millió forint) kelt el a Clositer/Venus and Pope's Workout című munkája.