"Cocteau kis híján inkább mediterrán lakosnak számított, mint párizsinak, életműve hatalmas részét a Földközi-tenger köré építette fel" - mondta Michel Bépoix, a kiállítás társszervezője. A kiállítás elején a látogató megtekintheti a művész élénk színekkel festett önarcképét, amely élettársa, Jean Marais színész tulajdona volt, és amelyet a Provence-i Tekintetek Alapítvány a kiállításra áprilisban vásárolt meg.
Jean Cocteau-t mások szemszögéből is bemutatja a tárlat, így Dora Maar vagy Bernard Buffet alkotásain keresztül, csakúgy, mint számos fotó segítségével. Ezt követi a költő 150 rajza, festménye, faliszőnyege, kerámiája és ékszere. Pierre Dumon, az alapítvány elnöke szerint Cocteau egész élete (1889-1963) során "zseniálisan nyúlt a művészet minden ágához, leszámítva a fényképezést".
Cocteau keze nyomát otthagyta a Villefranche-sur-Merben álló Halászok kápolnájában és a mentoni városháza házasságkötő termében is. Ihletének egyéb forrásai voltak Olaszország (Rómától Velencéig), Görögország, amelynek mitológiája állandóan jelen volt műveiben, csakúgy, mint Spanyolország, amelynek Pablo Picassóval való barátságát és a bikaviadalok és a flamenco iránti lelkesedését köszönhette. A tárlat végén a művészről készült filmek és interjúk tekinthetők meg.