Vértálak, sétabotok, új ékszerkollekciók, valamint Sallay, Makláry, Bondor, Romvári, Mohy, Reigl, Hanta?, Fiedler-mukák: a kiállításmegnyitókon és tárlatvezetéseken az április 12-én a galéria-negyedbe látogatók ismét megbizonyosodhatnak a magyar kortárs képzőművészet sokszínűségéről, illetve ízelítőt kaphatnak az iparművészet magasiskolájából tárgy és ékszerbemutatók segítségével is. A Műgyűjtők éjszakájának összes programja továbbra is ingyenes.
A Bardoni Interieur Sallay László festményeit mutatja be. A képzőművészeti programsorozat visszajáró vendégei nem először találkozhatnak a művész képeivel. Ezúttal is a legfrissebb alkotásait ismerhetik meg. A kiállítást Réz András esztéta nyitja meg. Különleges produkcióva, elmúlt 10 évének egyfajta ?best of? válogatásával tér vissza a budapesti közönséghez Makláry Kálmán, aki első kiállításán 40 évvel ezelőtt mutatkozott be a nagyközönségnek. Makláry Kálmán, aki rockzenészként szerezte első művészi inspirációit, és igazán soha nem szakított teljesen a muzsikával, a zenész-sztárokhoz hasonlóan a korábbi kompozíciók mellé néhány friss, még gyűjtői számára is ismeretlen alkotást válogatott. A festő kiállításának a Melange Galéria ad helyet.
A Pintér Sonja Kortárs Galériában Bondor Csilla A mélység felszínén címet viselő installációkból válogatott kiállításán maga a művész tart majd tárlatvezetést két alkalommal is az este folyamán. A Prestige Galéria Romvári Márton festőművész kiállításának finisszázsát tartja ezen az estén, melynek alkalmából a fiatal kollégával Konok Tamás festőművész beszélget.
A tizenegy esztendeje elhunyt Mohy Sándor festőművész előtt tiszteleg a MissionArt galéria a százhalombattai Takács Galériával közösen rendezett kiállítással. A szemlélő a kiállításon meggyőződhet arról, hogy a művész robusztus formavilágában nem a narráció teremti a képet, hanem éppen ellenkezőleg: a kép a történetet. Az elemi, lényegre törő formavilág, a szándékos tömörítés, egyszerűsítés beláthatatlan tartalmi mélységeket sejtet Mohy alkotásaiban. Az erdélyi magyar festőművész kiállítását Sümegi György művészettörténész nyitja majd meg 17 órakor.
A Kálmán Makláry FineArts a szokásokhoz híven ismét képzőművészeti csemegével szolgál; a legkiemelkedőbb, Franciaországba vándorolt magyar származású festők alkotásaiból válogatott új tárlatára. Ezúttal Reigl, Hanta?, Fiedler ? párizsi magyar absztrakt művészet címmel mutatja be az európai ismertségnek örvendő művészek képeiből rendezett kiállítást.
A Kieselbach Galéria új tárlatán a 19. és a 20. századi magyar festészet fő művei láthatóak különleges sűrűségben. A válogatásban olyan jelentős festmények is helyet kaptak, mint Orbán Dezső nagy fekvő aktja, amely évtizedes lappangás után került vissza Magyarországra, vagy Derkovits Gyula legjelentősebb magántulajdonban levő műve, a Szövők. Az egyetemes festészet kiemelkedő értékei közül Giandomenico Tiepolo védett Mária-portréja, az itáliai késő barokk és rokokó festészet jelentős darabja is szerepel a kiállításon.
A Haas Galéria Modern Klasszikusok ? Klasszikus modernek című, 2006-ban kezdett kiállítássorozata ezúttal a nyolcadik állomásához érkezett. A folyamatosan változó tárlat ezúttal is remek újdonságokkal bővül: a kiállítótérben a látogatók találkozhatnak a XX. századi magyar festészet meghatározó alakjaival: többek között Bálint Endre, Basch Andor, Börzsönyi Kollarits Ferenc, Egry József, Gráber Margit, Gyarmathy Tihamér, Kádár Béla, Perlrott Csaba Vilmos, Ráfael Győző Viktor, Tipary Dezső és Záray Lucy műveivel, de megtekinthetők Kokas Ignác grafikái is.
Az iparművészet ugyancsak kiállításokkal képviselteti magát a 21. műgyűjtők éjszakáján, a Moró Antik például a Vértálak című tárlattal várja a nagyérdeműt: a 15?16. században, Nürnbergben készült különleges sárgaréz tálakat tekinthetik meg a galériában. A tetszetős sárgaréz edényeket a szakzsargon, nemes egyszerűséggel a titokzatos és megborzongató vértál névvel illeti. A közel 50 műtárgyból álló kiállítás ? melyek közül több már 500 éves is elmúlt ? a vértálak széles skáláját mutatja be. Egy másik tárlatnak köszönhetően a Bujanovics Régiségboltban a sétabotok világában merülhet el a látogató. Amellett, hogy számos különleges, már-már műtárgyi minőségben megalkotott sétabotot tekinthetnek meg az ide betérők, belelapozhatnak a magángyűjtemények anyagából összeválogatott, több mint 400 sétabot szöveges ismertetővel ellátott fotóját tartalmazó kötetbe is, melyet a szerző, Bujanovics Eduárd a helyszínen dedikál.
Két helyen is várják az este folyamán ékszerkülönlegességekkel a nagyközönséget. Hári Anikó ékszergalériájában Anikó legújabb műveinek bemutatójára kerül sor. A visszatérő vendégek már tudják, hogy Hári a különleges csiszolású, színárnyalatú és kevésbé ismert kövek-ásványok szerelmese. Ezen az estén új ?szerzeményeit? ? melyek egy részét Indiában vásárolta ? mutatja be immáron újonnan tervezett ékszereibe foglalva. Emellett 17 és 18 óra között ingyenes ékszerbecsléssel vár mindenkit Hári Anikó és férje, Horvát József, igazságügyi ékszer és drágakő szakértő.
A Wladis Galériában is premierre kerül sor, hiszen ezen az estén láthatják az érdeklődők először a galéria legújabb modelljeit, amelyek, mint mindig, várhatóan ezúttal is a legfelsőbb minőséget képviselik majd.
A Seres Karát olyan tárgyakból rendez kiállítást, amelyből a régi nagypolgári háztartásokban is csak egy-egy akadt, ám az üzletben ezúttal jó néhány darabbal szolgálnak majd: ezüst cukorfogók lesznek láthatóak ezen az estén. A Magyar Kerámia Galéria mindkét üzlete a magyar art-deco kerámiaművészet korszakától a kortárs kerámia derűs formavilágáig számos alkotásnak ad helyet, de Herendi, Zsolnay, német, cseh, francia és egyéb más nívós iparművészeti remekműveket is bemutatnak.
Az este folyamán régi tárgyakkal várja az érdeklődőket az Anni Domini, valamint XX. századi bútorokkal az Artcore Antik & Design.
A programot színesíti a Műgyűjtők éjszakáján a MissionArt Galériában árnyképeket készítő Selmeczi Mátyás képzőművész és a Pintér Galériában a Smárton trió koncertje, valamint az este folyamán ugyanitt működő koktélbár is.
A Műgyűjtők éjszakájának összes programja ezúttal is ingyenes.