Vincze Balázs Párizsban végezte festészeti tanulmányait, miután 1968-ban kalandos körülmények között disszidált. Festészetére a kísérletezés, a szabad formaalakítás, a figuralitás és az absztrakt forma határán való termékeny átjárás jellemző. Képei belső világának kompromisszumot nem tűrő, következetes megjelenítései. Művészetére meghatározó hatással volt a francia lírai absztrakció festészete - olvasható Andrási Gábor tollából a kiállítás katalógusában.
Vincze Balázs pályájának periódusai közül kiemelkedik a hetvenes években született Siena-sorozat, amely finom pasztellszíneivel és lírai-konstruktív szerkezetességével az École de Paris - közelebbről a francia lírai absztrakció, a "tache" (a foltfestészet) - hatását mutatja. Ennek ellenére még szűkebb baráti köre előtt is ismeretlen volt. Művészettörténeti szempontból a sorozat a hazai "elvont művészet" táj inspirálta, a látványt, a motívumot az absztrakt felfogásban is megőrző vonulatának (Bene Géza és Gadányi Jenő munkásságának) egy lehetséges további lépéseként, folytatásaként értelmezhető.
Vincze leleménye volt, hogy a hetvenes-nyolcvanas években készült cinknyomatai eredetijéül szolgáló, gyakorta átszakadt-áttört lemezeket síkplasztikákként értelmezte, és térbe függesztve mutatta be. Ezzel (mint tárgyak) installatív karaktert kaptak, és így a különböző helyzetekben más és más együttállást képezve modulokként tudta alkalmazni őket.