"Csak önmagának nem dolgozik senki!" - mondja Gelencsér (fotó) a Terasznak. Szükség van a kiállításokra, akár önálló, akár csoportos is a forma. Lényegüket tekintve azonban mindkettő igazolást, egyfajta kontrollt ad. Igaz, mindkettő másként. A csoportos kiállításnál maguk a résztvevők jelentik a mércét, míg az önálló tárlatnál a közönség a mérvadó. A vizuális érzékekre ma már olyan tömegű inger hat, hogy egyáltalán, az a csoda, ha a hétköznapi ember "meglátja" a gyönyörködés lehetőségét. - vélekedik a fiatal alkotó. Nógrád megye szinte minden településén volt már kisebb nagyobb kiállítása, hol társakkal, hol önállóan. Sőt. Néhány éve Amerikában, New Yersey-ben élő bátyjához költözött három hónapra. Dolgozott, s szabad idejében festett; hazautazása előtt kiállítást rendezett ott készült műveiből.
A gyermekkori élményekre érzékeny, ezek mozgatják meg agyát, kezét, s hangulatától függően ragad ecsetet vagy fog ceruzát. 1960-ban született Pécsett, gyerekkorát Mecseknádasdon töltötte. Mesterének tekinti a már idős mestert, Lantos Ferenc képzőművészt. Salgótarjánba házassága révén került. A mozinál helyezkedett el, de hamar megunta az irodai papírtologatást. Sorsa úgy rendelte, hogy néhány nap után felfedezte a dekorációs műhelyt. Itt megismerkedett Orbán György rajztanár-grafikussal, aki akkoriban a Dűvő népzenei Együttes nagybőgőse, kontrása volt. Azóta is aktívan muzsikál egy helyi zenekarban. Különös módon, a népzene nem hatott művészetére. "Tudatosan elválasztom egymástól a régmúltat, s a jelent, a zenét és az alkotó művészetet. Mindkettő más minőség, nálam nem hatnak egymásra." - indokol Gelencsér.
|