(MTI) - A harmincöt lapból álló, színes, Sztrogof Mihály képregényt 1985-ben adta ki a Lapkiadó Vállalat. Zórád valamennyi munkája jól végzett, lapjait 75 és 30 ezer forint között vették meg.
Az árverés sikere, a sok eladott rajz, plakátterv, animációs cell, képregényrészlet arról tanúskodott, hogy időtlen a jó karikatúra, a társadalmi mondanivalót groteszk módon megelevenítő ábrázolás. A 126 tételből csak huszonnyolc maradt vissza, és legtöbbször a kikiáltási ár fölött koppant a kalapács. A Frivol századelő címet viselő naptár előlapja 120 ezer forintra volt árazva, és 280 ezer forinton ütötték le.
Hosszas licitversenyben több mint félmilliót, 550 ezer forintot adtak az angol kortárs művészet egyik legismertebb szereplője, Julian Opie egy számítógépes animációjáért, az LCD képernyőn egymást váltva jelennek meg a képek a Kilátás hálószobám ablakából című alkotáson.
Kádár Béla önarcképe, Faragó Géza Táncrendje, Pólya Tibor férfiportréja, bármelyik művészeti aukción is jó eséllyel indulhatott volna, 75 ezer és 40 ezer, illetve 12 ezer forintos kikiáltási áron vitték el. Vogel Erik sem volt karikaturista, színházi díszleteit, jelmezeit, franciásan könnyed rajzait, vagy a Színházi Életben megjelent illusztrációit ismeri a közönség. Akvarelljeit, a hozzájuk készült vázlatokat, egy színpadtervét 36 ezer és 75 ezer forint között ütötték le.
Miközben volt kereslet a XIX. századi Jankó János, Gyárfás Győző, Garay Ákos rajzai iránt, taroltak a Lúdas Matyi legendás karikatúrái, Brenner György, Kasso, Vasvári Anna, Várnai György, Hegedűs István emlékezetes munkái.