Helyben vagyunk. Lady Gaga akkor az elektro Esterházy Pétere lenne? Talán a hajuk hasonlít, minden egyéb információ ellenőrizetlen. Nem tudjuk például, hogy Esterházy hallotta-e a Judas című elektro-költeményt, vagy a Marry The Night-ot.
Lady Gaga a pop új termékenységi istennője, olyan, mintha egy nemrég előkerült Mapplethorpe fotósorozatot látnánk. A Born This Way borítóján a művésznő sikeresen egyesült egy motorbiciklivel, és a márványkoptatott farmernadrágjában úgy néz ki, mint egy szétkokózott Vincze Lilla 1987-ben az E-klub büféje előtt.
A május 23-án megjelent lemez néhány országtól eltekintve szerte a világon az első helyen nyitott az albumlistán - beleértve a Billboard listát is.
Azóta már többszörös platina státuszt ért el, nincs mese, Lady Gaga az új évezred legsikeresebb előadóművésze, aki olyan, Madonna által már középpontba állított témákat jár körbe kentaur motorbiciklijén, mint a szexualitás, az agresszió, a feminizmus, a vallás és a hitetlenség.
Lehet azt mondani, hogy én kérem szépen nem értem a Lady Gaga jelenséget, hiszen az elektrót nem ő találta ki, és sem koncepcióban, sem a zenei megalkotottság terén nem revelatív.
Esterházy Lady-könyve a következő javaslatot teszi: ??igazítsuk magunkat mi is a szokásokhoz, egy szóval sem mondom, hogy szél ellen pisáljunk??
Legyünk túl tehát ezen a problémán. Lady Gaga a kortárs pop legnagyobb eseménye, és nem azért, mert meghívta közös gondolkodásra az olyan menő producereket, mint Fernando Garibay, RedOne, Jeppe Laursen, és DJ White Shadow. Nem. Hanem azért, mert alapvetően az egész brand és kreatív projekt a saját agyszüleménye. A nagyon is kínos nyolcvanas évek közepi német karakterű euro-diszkót hozza közös nevezőre a heavy metállal, és az unalomig ismert elektro-dance hangképével. Mindezt úgy teszi, hogy a dalok refrénjei melodikus diszkó szekvenciákra épülnek, úgy progresszívek, hogy mikor belépnének a kísérletezés tartományába, valami visszahúzza az énekesnőt, hogy megmaradjon a slágerpop murváján, még ha egy-egy kis kavics kerül az aranyszínű szandáljába.
A széttartó zenei megközelítéseket a művésznőnek sikerült integrálnia, és emelt a bemutatkozó, 2009-ben megjelent The Fame Monster című album színvonalán, amelyre ugyan több klasszikus slágert gyártott, de zeneileg ? a beazonosítható citátumok ellenére is - közel sem volt olyan izgalmas, mint a Born This Way.
?Ne tudjuk, fiúk vagyunk, vagy leányok? ? írja Esterházy a Lady-könyvében, és ebben a megközelítésben is verhetetlen Lady Gaga. A transz-szexuális imázst felvállaló énekesnő valójában egy modern csaj, aki már nem azt kéri ki magának, ha a papája prédikál neki, ő mindenkivel konfrontálódik, többek között saját démonjaival is.
A bookletben lévő fotók nagy részén nyitva a szája, nem egy kép a fellációra utal, de mondhatni, hogy Gagánál ez kötelező kör.