Kiemelkedő értékelést kapott a Zeneakadémia Kodály Intézete által vezetett PRESTO (Practices and Resources for Equipping Schools to Teach Music Online) nevű, zenei távoktatást segítő Erasmus+ együttműködés.

Az elérhető 100 pontból 96-ot és mellé nemzetközi Jó Gyakorlat minősítést is kapott a Kodály Intézet által vezetett, a zenei távoktatást segítő Erasmus+ együttműködés a bírálóktól. Mind a négy szempont esetében maximális vagy csaknem maximális pontot adtak az Erasmus+ program bírálói a PRESTO elnevezésű projektre, amelynek fő célja, hogy segítse a zenei távoktatást ének- és szolfézs, valamint hangszeres órákon, továbbá a kórusmunkában. A Tempus Közalapítvány szerint a magas pontszám miatt a projekt automatikusan megkapja az Európai Bizottság oktatási, audiovizuális és kulturális végrehajtó ügynökségétől a Jó Gyakorlat minősítést is.

Az együttműködésben 750 különféle oktatási anyag készült, amelyek között órarészletek, oktatóvideók, gyakorlóvideók, módszertani jegyzetek és hangfájlok találhatók. Az anyag számos példát mutat arra, hogy milyen eltérő módszertani megközelítést igényel online és offline egy adott zenei elem megtanítása különböző életkorú gyerekeknek.

A platform egy korábbi Erasmus+ pályázat eredményeképpen jött létre, és azóta a több mint 80 országban használt online tudásközpontban, a Kodály HUB-on kapott helyet, ahol bárki számára ingyenesen hozzáférhető. A konzorcium vezetője a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézete volt Nemes László Norbert igazgató szakmai irányításával. Az együttműködés résztvevői a finnországi Caprice Oy, a Dublini Egyetem, a glasgowi National Youth Choir of Scotland, valamint az ír Sing Ireland. Az elnyert támogatás összege több mint 260 ezer euró (101,6 millió forint).

A bírálók külön kiemelték a nemzetközi konzorcium, a finn, ír, skót és magyar zenepedagógusok között létrejött szakmai összhangot, továbbá az Európai Unió értékeinek fontos szerepét a megvalósítás során. Ilyen volt a skót partner részéről a hallássérülteknek készült zenei oktatóvideó angol jelnyelven, a magyar fél által a szülőknek összeállított kézikönyv, valamint az, hogy a projekt során feldolgozott dalok, zenerészletek számos európai nyelven hallhatók. Kuriózum továbbá a fiatal ír és magyar zeneszerzők bevonása a projektbe, az általuk komponált játékos és a távoktatás hátrányait erénnyé alakító különleges mű is.

Nyitókép: PRESTO bemutatóóra. Forrás: Zeneakadémia