Több pályázónak együttesen ötmillió forint pénzbeli díjat ítélt oda a Magyar Művészeti Akadémia bírálóbizottsága a pécsi Lantos Múzeum épületének megvalósítására szóló építészeti ötletpályázaton.

A legmagasabb díjazással járó elismerést, azaz a 700 ezer forintot három pályázó nyerte el: Samicskov Milán, Koronczi Péter Attila, valamint a Balázs Anna–Kulcsár Emese alkotópáros. További öt pályamunkát 400 ezer forintos díjazásban részesítettek, valamint a feladat sajátos megközelítését elismerve két 250 ezer forintos különdíjat és egy kiemelt különdíjat osztottak ki 400 ezer forint értékben.

Az MMA Építőművészeti Tagozatának tízéves hagyománnyal bíró, nyílt, építészeti tematikájú pénzdíjas ötletpályázatára 40 év alatti építőművészek, építészmérnökök, építészek, belsőépítészek jelentkezhettek. A tavalyi felhívásra 30 pályamű érkezett. A pályázati kiírás Lantos Múzeum Pécs 2022 jeligére egy olyan fiktív épület tervezésére irányult, amely Lantos Ferenc Kossuth- és Munkácsy Mihály-díjas festőművész és a természet erős kapcsolatát egy épületben megformálva, természeti, környezeti utalásokkal mutatja be, egyben méltó emléket állít a pécsi kötődésű művésznek. Az ötletpályázat legfontosabb célja az volt, hogy a kiíró a jövőben épülő, Lantos Ferenc képzőművész életútját, munkásságát bemutató múzeum építészeti tervpályázatához a lehető legjobb kiírást tudja elkészíteni.

Turi Attila, az MMA alelnöke kiemelte: az Építőművészeti Tagozat egyik legfőbb éves programja az ötletpályázat, amellyel lehetőséget kínálnak a fiatal építészek számára arra, hogy portfóliójukat minőségi munkákkal gazdagítsák, emellett pedig a megoldásfókuszú gondolkozást helyezzék előtérbe. Turi elmondta: „A beérkezett tervek mindegyike alkalmas arra, hogy valós párbeszéd, közös gondolkodás indulhasson a közösségben arról, hogy mit is jelent Lantos Ferenc munkássága: hogyan sugárzik az épületeken, a térkapcsolatokon és a részleteken keresztül.”

Az eredményhirdetéssel együtt a pályaműveket bemutató kiállítás is megnyílt a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karának aulájában. A tárlat február 24-ig látogatható.

Fotó: Walter Péter