Stilwell kritikusan fogadta Churchill háborús politikáját, miszerint az anyaországra kellene koncentrálnia, ő inkább a gyarmatok megtartását tartotta fontosnak. Miután a japán seregek elfoglalták a Burmába vezető utat, a szövetségi hadak nem tudtak átkelni rajta. Az amerikai hadsereg mérnökei 1942-ben ezért egy közel 800 kilométeres új út építésébe kezdtek az indiai Ledo és a burmai Mogaung között.
Az utat most a Jünnan Építőipari Vállalat újíthatja fel, akik első lépésben egy 300 kilométeres szakaszt rekonstruálnak Myitkvina-tól (Burma), India határáig. A kivitelezés részleteit azonban Kína India felé fenntartott területigénye bonyolítja: szuverenitást követelnek Tavang körzetére, amely szerintük Tibethez tartozik. India csalódott, mert ők is tervezték, hogy újjáépítik a történelmi útszakaszt.
A biztonsági szakértők szerint az újjáépült út emellett stratégiai fenyegetést is jelenthet India számára, ha megromlana kapcsolata Kínával, de emellett nagyobb kereskedelmet is lebonyolíthatnak majd rajta.