Kiosztották az első Art is Business Díjakat

Kultpol

A hazai kulturális és forprofit szcéna jeles képviselői jelenlétében adták át az első Art is Business Díjakat december 17-én, a Nemzeti Múzeumban.

Az elismeréseket nagyvállalati, kis-és középvállalkozási és mecénás kategóriákban osztották ki. A díjazottakat olyan pályázók és jelöltek közül választotta ki a szakmai kuratórium, akik az elmúlt időszakban transzparens jelenléttel, értékteremtés és -megőrzés céljával, valamint stratégiai szemléletmóddal támogatták a művészeti szcéna szereplőit. A rendkívüli jelentőséggel bíró díjat a B.Braun Magyarország, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet, Egri Orsolya, a Tranzit Art Café alapítója és Radnóti Zsuzsa dramaturg kapták.

A kortársPRos által alapított díj célja, hogy példaértékű vállalatok és magánszemélyek kiemelésével megmutassa: a kultúra támogatása és a kulturális szereplőkkel való együttműködés rendkívül hasznos, értékteremtő, hatása pedig hosszútávra kiterjed.

Vállalatok pályázat útján, magánszemélyek pedig a kulturális szcéna ajánlásával kerülhettek a jelöltek közé. A Fidelio „Művészek a művészekért” különdíjában a Fidelio magazin szerkesztőségével közösen hozott döntést a díj kuratóriuma. Az elbírálási folyamatban olyan kommunikációs szakemberek vállaltak szerepet, akik nagy rálátással rendelkeznek a művészeti piacra. Így Juhász Dóra, a MÜPA PR-vezetője, Batta Barnabás, a Mitte Communications stratégiai vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Drucker Dávid, a Trafó – Kortárs Művészetek Háza marketing- és kommunikációs vezetője valamint Balogh Máté András, a kortársPRos ügyvezetője.

A díjátadó háziasszonya Hámori Gabriella színművész volt. Az esemény fényét fellépésükkel emelték a K2 Színház tagjai, a Jamese zenekar, a Kamara Akadémia Egyesület művészei, Hartmann Domonkos (cselló) és Andreas Siles-Mellinger (hegedű), valamint Maurer Milán és Esterházy Fanny táncművészek. A díj Ábel Tamás üvegművész alkotása.

Az Art is Business Díj alapgondolatait a kéthavonta megjelenő, kereskedelmi forgalomban nem, csupán célcsoport orientáltan terjesztett Art is Business magazin adja. A prémium lapban olyan vállalati vezetőket, menedzsereket, mecénásokat, művészeti menedzsereket és kulturális szereplőket mutatnak be, akik a saját tevékenységük által követendő és értékteremtő példával járnak elöl.