Bong Dzsun Ho műve az első az amerikai filmakadémia rangos elismerésének történetében, amely nem angol nyelvű filmként diadalmaskodott a legjelentősebb kategóriában.

Az Élősködők számos jelentős elismerést kapott a díjszezonban, elnyerte az Arany Pálmát, a Golden Globe-ot és a Bafta-díjat is, és mindennek megkoronázásaként sikerült beírnia magát az Oscar-díjak történetébe is azzal, hogy dél-koreai filmként elvitte a legjobb film és egyúttal a legjobb nemzetközi film díját is.

Az Élősködők című családi szatíra két család, egy szegény és egy gazdag família életén keresztül mutatja be a társadalmi szakadék okozta problémákat Bong Dzsun Ho egyedi humorával és feszültségteremtő erejével. Bong alkotásáért a legjobb eredeti forgatókönyv és a legjobb rendező Oscar-szobrát is átvehette, és ezzel a film összesen négy Oscart gyűjtött az estén.

A színészi kategóriákban a papírforma érvényesült: a legjobb főszereplő díját Joaquin Phoenix a Jokerért, Renée Zellweger pedig a Judy című, Judy Garlandról szóló életrajzi drámáért vehette át. Laura Dern a Házassági történetért, Brad Pitt pedig a Volt egyszer egy Hollywoodért kapta meg a legjobb mellékszereplő Oscar-díját. Míg Brad Pitt korábban már producerként kiérdemelt egy Oscar-díjat a 12 év rabszolgaság című filmért, és Zellwegernek is volt már díja a filmakadémiától a Hideghegyben mellékszereplőként nyújtott alakításáért, Phoenix és Dern most először lettek Oscar-díjasok.

A ceremónia első díjai között adták át a legjobb animációs film trófeáját a Toy Story 4. és a legjobb rövid animációnak járó Oscart a Hair Love alkotóinak. A brit Roger Deakins vehette át a legjobb operatőrnek járó díjat Sam Mendes 1917 című háborús filmjének fényképezéséért. Deakinst 15 alkalommal jelölték már, és ez lett a második Oscar-díja a Szárnyas fejvadász 2049 után. Az 1917 kapta a legjobb hangkeverés díját is, míg a hangvágásért járó Oscart Az aszfalt királyai című filmnek ítélték oda, csakúgy, mint a legjobb vágásért járó elismerést. A vizuális effektusokért szintén az 1917 című háborús filmet jutalmazták a gálán, a smink és frizura kategóriájában pedig a Botrány alkotóit ismerték el a díjjal.

A legjobb filmzene a Joker című alkotásé lett, a díjat az izlandi zeneszerző, Hildur Gudnadóttir kapta. Ő lett a harmadik nő, aki ebben a kategóriában valaha Oscart kapott. Gudnadóttir a díjat megköszönve „a nőket, anyákat és lányokat" arra biztatta, hogy hallassák hangjukat. A legjobb betétdal a Rocketman című filmből az (I'm Gonna) Love Me Again lett, a világhírű énekest, Elton Johnt és Bernie Taupint jutalmazták érte. A sztár a gálán maga adta elő a díjnyertes számot.

A legjobb dokumentumfilm Oscar-szobrát Az amerikai gyáregység alkotói, a magyar származású Steven Bognar, Julia Reichert és Jeff Reichert vehették át a Dolby Színházban. A film a Barack Obama volt amerikai elnök és felesége, Michelle Obama által alapított Higher Ground produkciós cég első munkája. A Netflixen látható film egy ohiói autószélvédő-gyárról szól, amelyet egy kínai befektető üzemeltet. Számos témával foglalkozik, köztük a munkások jogaival, a globalizáció kérdéseivel és az automatizálással.

A rövid dokumentumfilmes mezőnyből az Afganisztánban forgatott Learning to Skateboard in a Warzone (If You're a Girl) című, gördeszkázni tanuló lányokról szóló produkció nyerte a díjat.

A legjobb adaptált forgatókönyvért járó Oscar-szobrot a Jojo Nyuszi rendezője és egyik főszereplője, az új-zélandi Taika Waititi kapta. A legjobb élőszereplős rövidfilm a The Neighbors' Window lett, a legjobb díszletért járó díjat a Volt egyszer egy Hollywood, a legjobb jelmezért odaítélt Oscart pedig a Kisasszonyok című kosztümös film kapta.