Ez persze csak akkor derült ki, ha elég türelmes volt a látogató. Először azt hittük, a kisföldalattin összezsúfolódott tömeg a Szépművészeti felé tart, ám a Bajza utcánál meglehetősen sokan leszálltak, és az állomás padlóján önfeledten rajzolgatókat megkerülve a felszínen kiderült, hogy a Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Művészeti Múzeum ilyen népszerű: a járdán kígyózott a sor vége. A sorban állók azonban többnyire már rutinos éjszakai múzeumlátogatóként pontosan tudták, hogy a népszerű múzeumok előtt így megy ez, és viccmeséléssel, a következő állomások megtervezésével ütötték el az időt.
Mindezen megszerzett tudás birtokában vághattak neki a látogatók a Hajnalpír országa címmel nemrég nyílt, a koreai művészet egy szeletét bemutató kiállításnak. A pici tárlat tökéletesen meg tudta idézni egy 18-19. századi koreai otthon belsejét a férj szobájának irattartó-szekrényeivel, a feleségek szobáit díszítő míves szépítőszeres-ládikákkal, a törékenységükben tökéletes porcelánokkal. Aki időben érkezett, Dr. Csoma Mózes előadásából azt is megtudhatta, mennyire mutatnak valóságos képet az egykori Korea világáról a napjainkban divatos szappanoperák, aki viszont inkább a kertben ücsörgött volna egy kicsit, belevághatott egy papírhanbok, vagyis egy tradicionális koreai viselet hajtogatásába. S ha ez is megvolt, egy frissítő ginzengtea elkortyolgatása után jöhetett a következő állomás.